مجموعه داستان «نذر حلوای سرخ» رونمایی شد

مجموعه داستان «نذر حلوای سرخ» روز گذشته با حضور تعدادی از داستان‌نویسان مهاجر افغانستانی در کانون ادبی فرهنگی کلمه شهر قم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مجموعه داستان «نذر حلوای سرخ» روز گذشته با حضور تعدادی از داستان‌نویسان مهاجر افغانستانی در کانون ادبی فرهنگی کلمه شهر قم رونمایی شد.
 
در این مراسم "سید اسکندر حسینی" ریاست انجمن ادبی خانه مولانا با بیان اینکه مجوعه داستان «نذر حلوای سرخ» شامل دوازده داستان کوتاه با محوریت واقعه عاشورا است که در نخستین کنگره‌ی واژه‌های تشنه انتخاب شدند، اظهار داشت: به زودی مراسم رونمایی این مجموعه در کابل و بلخ نیز برگزار خواهد شد. 


مجموعه داستان «نذر حلوای سرخ» رونمایی شد


در ادامه این مراسم "عارفی" منتقد و داستان‌نویس ایرانی با اشاره به اینکه در داستان آیینی باید تمرکز بر بخش هنری باشد نه بیان مسائل مذهبی، تصریح کرد: بزرگترین آسیب جريان داستان‌نویسی عاشورایی، شعارزدگی و درگیر کلیشه‌شدن نویسنده است، بنابراین داستان‌نويسان باید با مطالعه و دقت زیاد به بررسی زوایای پنهان این واقعه بزرگ بپردازند.


مجموعه داستان «نذر حلوای سرخ» رونمایی شد


"حسینی شاهترابی" داستان‌نويس و منتقد ادبی مهاجر افغانستانی نیز با اشاره به اینکه این کتاب نخستین مجموعه داستان عاشورایی در ادبیات افغانستان است، بیان داشت: در شرایطی که داستان‌نويسان افغانستانی در حال فاصله گرفتن از فضای دینی و مذهبی هستند، چاپ چنین مجموعه‌ای قدمی بزرگ در تبیین شعائر دینی و آیینی در ادبیات افغانستان است.

شاهترابی با بیان اینکه در این مجموعه 9 داستان نوشته‌ی بانوان مهاجر افغانستانی است، خاطرنشان کرد: دهه‌ی آینده‌ی داستان‌نویسی افغانستان متعلق به بانوان این سرزمین خواهد بود. 

وی همچنین تصریح کرد: بانوان داستان‌نويس مهاجر باید کلیشه‌های موجود در مورد زنان افغانستان را بشکنند و به زوایای مختلف زندگی آنان بپردازند. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار