قم؛

تعهد دولت به پاسداری از قانون

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:دولت این تعهد را به ملت کرده است که پاسدار قانون باشد و بر این اساس قوانینی در سطح کشور تدوین می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا احمدی پور عصر امروز در دیدار با اعضای تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به تعهد دولت در بحث پاسداری از قانون اظهار کرد: دولت این تعهد را به ملت کرده است که پاسدار قانون باشد و بر این اساس قوانینی در سطح کشور تدوین می‌شود.

وی افزود:اگر قوانین دچار مشکل هستند وظیفه نهادهای مدنی است که این مسائل را با دولت در میان بگذارد، تا اقدامات و پیگیری‌های لازم صورت بگیرد.

 رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: البته سعی می‌شود که سیاستگذاری‌ها توسط خود تشکل‌ها صورت بگیرد، اما باید یک آسیب شناسی در این زمینه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید مشخص شود برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری چه اقداماتی صورت بگیرد تصریح کرد: رویکرد عقل محور دولت  سبب شده فضای امنی برای ورود افراد از کشورهای مختلف در کشور ایجاد کرده است.

احمدی پور با تاکید براینکه لازم است برای مدیریت فضای ایجادشده از خرد جمعی استفاده کنیم خاطرنشان کرد: در این راستا سمن‌ها و تشکل‌ها می‌توانند به‌عنوان همراه دولت در این برنامه‌ها مشارکت داشته باشند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهادها و تشکل‌های مردمی را دیده بان جامعه نامید و تصریح کرد: بسیاری از مسائل در عرصه قانون، کار دشواری نیست که این فضا به دلیل تعامل مناسب دولت و مجلس ایجاد شده است.

وی با تأکید بر اینکه بخش دولتی و غیردولتی در مقابل هم نیست بلکه در کنار هم می‌توانند از بحران‌ها عبور کنند گفت: برای تقویت حوزه گردشگری در قم و اینکه  قم از معبر به مقصد گردشگری برای مسافران باشد باید اولویت بندی تعیین شود.

احمدی‌ پور با اشاره به ظرفیت‌های استان قم گفت: اگر قرار باشد که استان قم از حالت معبر برای مسافران خارج و به یک مقصد اصلی برای مسافران تبدیل شود، باید یک ویژگی استان قم به عنوان محور انتخاب شود و تمام برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها حول آن محور صورت بگیرد.

وی ادامه داد: اولویتی برای فعالیت‌ها در استان قم مشخص نشده است، این استان اکنون معبری است که استان‌های مختلف کشور را به یکدیگر متصل می‌کند، اگر بخواهیم که مسافران در استان قم اقامت داشته باشند و مدت زمان اقامت گردشگران در این استان افزایش پیدا کند، باید جاذبه‌های گردشگری جدید را برای قم تعریف کنیم.

احمدی پور ادامه داد: بر اساس ظرفیت‌های موجود در یک عرصه، زیرساخت‌ها  شکل می‌گیرد، در استان قم هم باید فعالان گردشگری ظرفیت‌های این استان را در این حوزه شناسایی کرده و به مردم معرفی کنند تا گردشگران بیشتری به استان قم بیایند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در دوره کنونی رقابت حرف اول را می‌زند و در چنین فضایی باید مجتمع‌های گردشگری و اقامتی استان قم توان رقابت را در زمینه‌های مختلف با رقبا داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان دستگاه معین استان‌های قم و همدان در زمینه اقتصاد مقاومتی تعیین شده است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.