اراک؛

برگزاری اجلاس سراسری روسای انجمن های صنفی و راهنمایان گردشگری

اجلاس سراسرس روسای انجمن های صنفی و راهنمایان گردشگری با شرکت نماینده 24 استان کشور در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ استاندار مرکزی در این اجلاس گفت: ما در شرایط حساسی از زمان واقع هستیم که انفجار اطلاعات و فرهنگ ها را تحت تاثیر قرار می دهد و ضرورت دارد که ما نسل امروز را با داشته ها و افتخارات دیروز آشنا  کنیم.
محمود زمانی قمی افزود: روش درست این است که به اسوه ها بیشتر توجه شود و برای پیدا شدن مسیر درست راهی جز آشنایی نسل امروز با افتخارات نسل های گذشته در ایران وجود ندارد و این بهترین روش است که تمدن را بیمه  می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی هم گفت: استان مرکزی به جهت ولادت خورشید پرفروغ انقلاب اسلامی ؛ استان آفتاب و به جهت وجود سنگ نگاره های با قدمت 40 هزار ساله استان فراتر از تاریخ است.
حسینی گفت: 20 درصد سیاستمداران، مشاهیر و مفاخر کشور در استان مرکزی وجود دارد که امیرکبیر و کربلایی کاظم ساروقی از آن جمله می باشند.
وی افزود: در استان مرکزی 680 اثر به ثبت آثار ملی و قنات ابراهیم آباد هم به ثبت آثارملی رسیده است.
افشار رییس انجمن راهنمایان گردشگری استان مرکزی گفت: در این انجمن 40 نفر عضو فعال داریم که فعالیت های خوبی از جمله جشنواره اراک و جشنواره اقوام را را برگزار کرده اند و با شهرداری نیز همکاری گسترده در زمینه تورهای گردشگری داریم.
نور آقایی رییس انجمن راهنمایان گردشگری کشور نیز گفت: ما در انجمن 24 تشکل در استان های مختلف داریم و هدف ما از حضور در استان مرکزی ادامه این نشست ها و ارائه دیدگاهها و نظرات برای بازگشت دوباره استان مرکزی به مدار گردشگری کشور است.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، اجلاس ، فرهنگ ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.