واکنش فیس‌بوکی بازیکنان تیم ملی فوتبال افغانستان به اتفاقات اخیر

بازیکنان تیم ملی فوتبال افغانستان با انتشار مطلبی در صفحات فیس بوکشان به اتفاقات اخیر در تیم ملی و فدراسیون فوتبال افغانستان واکنش نشان دادند.

واکنش فیس‌بوکی بازیکنان تیم ملی فوتبال افغانستان به اتفاقات اخیربه گزارش خبرنگار حوزه  افغانستان باشگاه خبرنگاران، برکناری مصطفی مهرزاد از سمت سرپرستی تیم ملی فوتبال افغانستان، قطع همکاری فدراسیون فوتبال با پیتر شگرت در آستانه دیدار با تاجیکستان، ورود اسلام الدین امیری به ترکیب تیم ملی بدون خواست سرمربی و دخالت فدراسیون فوتبال در تیم ملی فوتبال افغانستان از مهم ترین دلایل اعتراض این بازیکنان به اوضاع کنونی فوتبال افغانستان است.

آنان همچنین در اظهار نظر جنجالی مدعی شده اند که اسلام الدین امیری نیز در اردوی تاجیکستان در مقابل ۲۷ تن از بازیکنان تیم اعتراف کرده است که در واگذاری نتایج بازی های تیم ملی فوتبال افغانستان در بدل پول دست داشته است. این بازیکنان از فدراسیون فوتبال افغانستان نیز خواسته اند تا از این بازیکنان و تیم ملی حمایت کند و به اوضاع نا به سامان فوتبال افغانستان پایان دهد. این در حالی است که فدراسیون فوتبال افغانستان در این زمینه خاموشی اختیار کرده است.

متنی که به صورت مشترک و هم زمان این بازیکنان در صفحات فیس بوک شان منتشر کرده اند قرار ذیل است:

افغانهاى نهایت محترم ، دوست داشتنى ، علاقه مندان و حمايتگران عزیز تيم ملى فوتبال افغانستان اسلام العلیکم و رحمته الله و برکاته !

بزرگواران کرام !

درجريان حرج و مرج و حوادث ناگوار که در فدراسيون فوتبال افغانستان به وقوع پيوسته، ما منحيث يک گروه متحد از بازيکنان تیم ملی فوتبال لازم ديديم که صداى خود را در ارتباط به جريانات اخير که  قبل از مسابقه تاجیکستان صورت گرفته بلند نمايیم. زیرا کاسه صبر ما لبريز شده است و ديگر اين حالت قابل تحمل نیست. ما عضويت تيم ملى را بخاطر تصاحب پول، خودخواهى ، شهرت کاذب و يا حسادت کسب نکرده ایم و از هيچ يک کانديد در انتخابات قريب الوقوع در رياست فدراسيون فوتبال افغانستان نیز حمايت نمي کنیم.

ما در تيم ملی صرف بخاطر حفظ وقار کشور محبوب خود سهم ميگيريم و در ضمن ميخواهيم با بدست آوردن افتخارات به مردم جنگزده خود شادى و اميد ايجاد نمايم. ما با به تن کردن پيراهن تيم ملى ميهن عزيزمان احساس غرور میکنیم، زيرا ما از ارزش همه جانبه اين افتخار آگاه هستیم. براى ما ورزشکاران اين باعظمت ترين افتخار است که از وطن عزيز خود نماينده گى ميکنيم.

چند روز قبل از سفر تاجیکستان ما مطلع شدیم که به مدير يا سرپرست خيلى کار آگاه ما مصطفى مهرزاد گفته شده است که به زودی از وظيفه محوله اش سبک دوش و شخص ديگرې جاى او را اشغال خواهد کرد. همچنان چند ساعت قبل از پرواز نیز به ما ابلاغ شد که سرمربى تی ملی پيتر شگرت نیز از وظيفه اش سبک دوش شده است .

اين تصامیم باعث شده است که بازيکنان تیم ملی احساس تعجب ، شوک ، عصبانيت ، غصه و خسته گي نموده که مايه حيرت شديد همه گرديد در ضمن افکار گوناگونی در ذهن ما خطور کرده است.

به باور ما در فدراسيون فوتبال افغانستان بدون مبالغه، شخصی تخصصی تر از مصطفى مهرزاد وجود ندارد. چرا که او به شکل خسته گى ناپذير و با قلبی مربان و صادقانه کار ميکند. او چرا باید از وظيفه برکنار شود ؟ آقاى مهرزاد از بهترين مدیرهاییست که ما تا حال داشته ايم.

همچنان بايد پرسيده شود که چرا بعد از يکسال پيشرفت و موفقيت هاى لازم، مربى ما از وظيفه اخراج شده است؟

ما چگونه بدون مربى در مسابقه دوستانه مقابل تاجیکستان باید بازی میکردیم؟

بر علاوه شامل نمودن اسلام اميرى در لیست بازيکنان در دیدار تاجیکستان، نشان دهنده نفوذ و نقش موصوف در اخراج مربی ما از تیم ملی بود.

اگر چنين باشد، آيا يک بازيکن ميتوان بزرگتر و بالاتر از منافع ملی يک کشور باشد؟

ايا بعد از اين همه درام و اتفاق ما بايد به تاجیکستان میرفتیم؟

با تمام اين همه مسائل که در مغز ما خطور ميکرد، مسله عدم اشتراک در مسابقه تاجیکستان هرگز انتخاب يا گزينه ما نبود و اين موضوع در آينده هم گزينه ما نخواهد بود.

زیرا عدم اشتراک در مسابقه را دو سال پیش هفت بازیکن سابق تیم ملی انجام دادند که منجر به شکست تيم ملی شد. ما هيچگاهى و ابدا چنين خيانتی به کشور محبوب خود انجام نخواهيم داد و نیز برادران خود را در ميدان مبارزه ورزشی تنها نخواهيم گذاشت.

بنا بر در نظر داشت اين همه حرج و مرج و درامه، منحيث ورزشکارانی ملسکی تصميم گرفتيم که به تاجیکستان جهت انجام مسابقه برويم و آنچه که در توان داريم براى کشور محبوب و کسب نتيجه عالی انجام دهيم.

 ما مانند اشخاص مسلکی و مدنی قبل از مسابقه مقابل تاجیکستان با مربى موقت و ريس فدراسيون فوتبال افغانستان صحبت کردیم و در مورد مسائل یاد شده  و مسله شموليت نام اسلام اميرى در لیست بازيکنان، نگرانى و ناراحتی شدید خويش را اظهار نموديم. ما به صراحت به رئیس فدراسیون عرض کرديم که ما منحيث آغاز گران مسابقه تيم ملى، نميتوانیم بپذيريم تا با اسلام اميرى در تيم بازى کنیم.

 ما براى آنها اظهار داشتيم که يکى از دلايل که مربى خارجى ما از وظيفه برکنار شده است، مسله عدم قبولى اسلام اميرى در لیست تيم ملى از طرف فدراسیون فوتبال بوده است.

آقاى پيتر شگرت به صراحت در صفحه فيسبوک خود در تاریخ ١١ نوامبر ګفته است: من منحيث سر مربى تيم ملى فوتبال افغانستان به او ( اسلام اميرى ) باور ندارم و این هيچگاه برایم قابل قبول نبود که فدراسیون او را دوباره به تيم دعوت کرده است، زيرا به عقيده من اسلام اميرى قادر نيست که به تيم ما ممد و يا مثمر واقع گرد. من منحيث سرمربی تيم ملى فوتبال افغانستان نميخواهم مشکلات قبلى را با امدن اسلام اميرى دوباره به تيم موفق ملى بر گردانم.

پیتر شگرت در مورد تاريخچه عمل کردهاى اسلام اميرى آگاهى کامل دارد. اسلام امیری با تصاميم عجولانه قبلى خود، سعى کرده است که فضای بین بازيکان را متشنج و تيم ملى فوتبال افغانستان را به ور شکستی مواجه کند.

متاسفانه فدراسیون فوتبال تصمیم آقاى شگرت را نپذيرفت و با يک قضاوت کاملا احساساتى و غير عادلانه مربى را از وظيفه اش بر کنار کرد. آيا يک مربى حق ندارد تا بازيکن را براى تيم خود انتخاب نمايد؟

شگرت نميخواست بکسى موقع دهد تا باز مثل دو سال قبل همانند دوران مربی گری اسکلزیچ تيم ملی ما را از هم به پاشد.

ما منحيث بازيکنان در طول دو سال گذشته زحمات خيلی زيادی را متحمل شديم تا دوباره تيم ملى خود را به پای ایستاد کنیم. بعد از آن همه تلاش هاى بي پايان و کسب موفقیتها، چرا براى فردی مجال آن دهيم که تيم ملى کشور را دوباره تخريب کند.

البته شکر خدا که ريس صاحب فدراسیون فوتبال و مربی موقت در تاجیکتسان  به موافقه رسيدند که نام اسلام اميرى را از لیست دیدار مقابل تاجیکستان حذف کنند.

در شب بعد از آنکه مسابقه تمام شد و تيم ملى غذاي شب را ميل میکردند، مربی موقت تیم ما اعلام نمود که چند لحظه بعد ما نشستی خواهيم داشت و اين آخرين شانس صحبت ما با مقامات قبل از پرواز بازيکنان بطرف خانه هايشان بود. مقصد و یا منظور این نشست این بود که ما در مورد تمام معضلات که در روز گذشته اتفاق افتاده بود جر و بحث نموده و هر مشکلی که در بین تیم ما و دیگران موجود بود را یتا حد ممکن حل نماییم.

درین نشست در مورد اینکه چرا ما علیه موجودیت اسلام امیری در تیم ملی متفقانه احتجاج نمودیم و به چه علت مسله (سازش مسابقه ) را پیشکش نمودیم، هرکس آزادانه صحبت نمود. درضمن به اسلام امیری گوش زد شد که یکی از دلیل اعتراض علیه او دسیسه (سازش واگداری مسابقه) است.  در اورپا و سایر کشور های مترقی دنیا اگر بازیکنی در توطعه دسیسه سازش مسابقه دخیل و به اثبات رسد، برای مرتکب جزای خیلی سنگین، محکومیت به زندان واعاده پول اخذ شده صادر میشود.

با این حال در این قضیه چگونه و چرا ما حیات مسلکی ورزشی خویش را به خاطر یک شخص سست عنصر به مخاطره اندازیم. وقتیکه که اسلام امیری رشته سخن را بدست گرفت،. بدون هیچ نوع فشاری در مقابل انوش دستگیر مربی موقت تیم ملی و بیست و هفت (۲۷) تن اعضای تیم ملی اعتراف و اقرار کرد که وی مرتکب این عمل (سازش  واگذاری مسابقه) در بدل پول شده و دلیل این کا را سن پایین و وضعیت بد پولی اش در آن زمان که ۱۵ ساله بوده ابراز داشت.

امیری همچنان بیان داشت که منحیث یک نوجوان قادر نبود که در مقابل بزرگ های تیم که قبلا معامله راپذیرفته بودند چیزی بگوید. ما بحیث بازیکنان که مدافع وقار مملکت محبوب و ملت نجیب خود میباشیم با قاطعیت هرچه تمام، مقابل هر کسیکه چنین اشخاصی را حمایت میکند صف ارایی میکنیم.

در طول بیش از یک سال تحت مربیگری اقای پیتر شگرت، ما هیچګونه معضلی نداشته و تیم ما در حال بهتر و حرفوی شدن بود، چرا با عجله این شخص فوق الذکر بالای تیم و سرمربی تیم تحمیل شد.

 به یقین این کار موجب هرج ومرج دوباره در تیم ملی میشود. با در نظر داشت منافع تیم ملی فوتبال، بر ما لازم و حتی فرض است تا در آینده نیز سخت مجادله نماییم  که تیم را از تخریب چنین اشخاص و همچو فیصله ها در امان داشته باشیم.

آگر کسى تصور مينمايد که يک فرد به فدراسیون فوتبال با ارزشتر از سر بلندى ملت است در آن صورت نميتوان در پهلوی شان قرار گيريم و يا از آنها حمايت کنیم.

ما انتظار آنرا داریم که فدراسیون فوتبال  به همکاری خود با ما ادامه داده و از حق و حقیقت پشتبانی کند و اجازه ندهد که شخصی، چیزی و زهری باعث مسمومیت و منتن شدن چیز های خوب گردد.

مشکور و ممنون آنیم که فدراسیون فتبال افغانستان ما را در تاجیکستان پشتیبانی نمود، توقع میرود که کماکان به حمایت مثبت خود ادامه دهد، زیرا ما مسابقات مهمی در سال ۲۰۱۷ در پیش داریم .

ما انشا الله برای حفظ منافع  کشور و سربلندی ملت عزیز مبارزه و از حیثیت و وقار فدراسیون فوتبال افغانستان نیز دفاع خواهیم نمود. آرزو داریم که همه ملت نجیب افغان ما را در مبارزه علیه فساد، غداری ، وطن فروشی و حسادت تنها نگذارند و برای شکوفانی وطن ابایی مان با ما به ایستند. ما همیشه درین راه از خداوند عزوجل طالب معاونت میباشیم.

جاوید باد افغانستان ! سر بلند و شاد کام باد ملت بجان برابر ما ! با احترامات فایقه فرزندان شما اعضای تیم ملی فتبال افغانستان !

(حسن امین، میلاد سالم، زبیر امیری، کنشکا طاهر، اباسین علی خیل، مسیح سیغانی، آرش هاتفی، نور الله امیری و اویس عزیزی )

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.