فیسبوک ابزاری برای سانسور پیام‌های کاربران چینی طراحی کرد

گزارش‌ها نشان می‌دهد فیسبوک برای تسریع روند ورود به بازار چین، ابزار سانسور پیام‌های کاربران چینی را طراحی کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از واشینگتن پست، شبکه اجتماعی فیسبوک برای چین ابزاری طراحی کرده است که می‌تواند پیام‌ها را پیش از انتشار، حذف کند.

این ابزار مراحل آزمایش را گذرانده است اما تاکنون در دسترس قرار نگرفته است. گزارش‌ها حاکیست طراحی این نرم‌افزار به منظور کسب مجوز فعالیت فیسبوک در چین انجام شده است.

روز سه‌شنبه، سخنگوی شرکت فیسبوک در بیانیه‌ای اعلام کرد: "ما همواره خواستار فعالیت در چین بوده‌ایم و با گذشت زمان تلاش می‌کنیم درباره این کشور مسائل جدیدی بیاموزیم. با این‌حال، برای نزدیک شدن به این کشور تاکنون رویکردی اتخاذ نشده است. تمرکز ما بر این است که بتوانیم با استفاده از ویژگی‌های تبلیغاتی، به کسب‌و‌کار و برنامه‌نویسان چینی کمک کنیم فعالیتشان را به بازارهای جدید گسترش دهند."

یکی از کارشناسان چینی اعلام کرده است طراحی این ابزار دور از انتظار نبوده است و این مسئله می‌تواند فرآیند ورود فیسبوک به چین را تسریع کند. وی گفت: "بازار چین چنان گسترده و مهم است که بسیاری از شرکت‌ها برای فعالیت در آن با یکدیگر رقابت می‌کنند و برای حضور در این بازار خود را با قوانین آن مطابقت می‌دهند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار