اهواز؛

تمایل 61 شرکت به همکاری با مناطق نفت‌خیز جنوب

مدیر امور فنی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت :61 شرکت خارجی و داخلی ابراز علاقه کرده‌اند که با این مدل کار کنند و در این زمینه تاکنون با 33 شرکت مذاکره انجام شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،حمید دریس مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بیان داشت : امیدواریم با قراردادهایی که با الگوی مناطق نفتخیز جنوب منعقد خواهد شد، بتوانیم سرمایه، ‌دانش و تکنولوژی مورد نیاز را در کشور جذب کنیم.

وی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب و کنسرسیوم بین المللی پرگس (PERGAS) که امروز، سوم آذرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تصمیم کلی وزارت نفت بر این است که توسعه مخازن نفتی و گازی و افزایش تولید را با سبدی از مدل قراردادهای نفتی انجام دهند نه یک مدل خاص و دولت نیز به این مساله اشاره دارد.

وی افزود: الگوی جدید مطرح‌شده مناطق نفت‌خیز جنوب با توجه به شرایط خاص مخازن تحت مدیریت طراحی شده و مورد تصویب هیات مدیره شرکت ملی نفت قرار گرفته و طرح توسعه مخازن بر اساس این الگوی جدید به مناطق نفتخیز جنوب ابلاغ شده است.

دریس تصریح کرد: در این مدل، کارفرما شرکت ملی نفت ایران است و مناطق نفتخیز جنوب نیز به عنوان مجری تلقی می‌شود و شرکت‌هایی که طرف قرارداد قرار می‌گیرند به عنوان پیمانکار فعالیت می‌کنند. بنابراین مناطق نفت‌خیز جنوب در این مدل، نقش مهم و حساسی بر عهده دارد.

وی گفت : پس از تصویب این نوع مدل با شرکت‌های خارجی و داخلی مذاکره داشته‌ایم و پس از ابلاغ این مدل نیز مذاکرات ادامه پیدا کرد. امروز 61 شرکت خارجی و داخلی ابراز علاقه کرده‌اند که با این مدل کار کنند و در این زمینه تاکنون با 33 شرکت مذاکره انجام شد و سایر شرکت‌ها نیز در انتظار مذاکره هستند.

وی اظهار کرد: کنسرسیوم پرگس (PERGAS) اولین شرکتی است که با آن در حال عقد قرارداد هستیم و در هفته آینده شرکت‌های دیگری برای انعقاد تفاهم‌نامه به ایران خواهند آمد. احتمالا روز یکشنبه چنین مراسمی را برای عقد تفاهم‌نامه با شرکت شلمبرژه (Schlumberger) خواهیم داشت.

دریس گفت : همچنین از استاندار خوزستان بابت حمایت‌های صورت‌گرفته در رابطه با سرمایه‌گذاری در خوزستان و هدفگذاری‌های انجام‌شده برای پیشرفت و ارتقای سطح اجتماعی استان باید تشکر کرد.

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خاطرنشان کرد: از حمایت‌های وزیر نفت و ورود شخصی وی در مباحث قراردادها تشکر می‌کنم زیرا اگر ورود وی نبود، این مدل طراحی‌شده به سرانجام نمی‌رسید و در این خصوص باید از اعضای هیات مدیره شرکت ملی نفت نیز قدردانی کرد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.