کرمانشاه؛

توصیه به زارعان کشت دیمی

کارشناس هواشناسی کاربردی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت :زارعان برای به حداقل رساندن مشکلات ناشی از سرما برنامه ریزی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛خسرو زره‌گر به زارعان کشت دیمی که هنوز اقدام به کشت نکرده‌اند، توصیه کرد: حتما نسبت به زیر کشت بردن اراضی زراعی خود قبل از نخستین بارندگی اقدام کنند، زیرا در این صورت کشت آنها از نخستین بارندگی استفاده کرده و فرآیند جوانه زنی را خواهد داشت.


زره‌گر سپس یک توصیه هم به باغدارانی که هنوز میوه‌های خود را برداشت نکرده‌اند، داشت و به آنها توصیه کرد: تا برای جلوگیری از خراب شدن محصولات باغی خود حتما از بخاری‌های باغی استفاده کنند.

کارشناس هواشناسی کاربردی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: باغداران می‌توانند بجای استفاده از بخاری‌های باغی از آتش زدن لاستیک و یا بقایای گیاهی اراضی زراعی و یا سوزاندن شاخ و برگ درختان در باغ‌های خود استفاده کنند.

زره‌گر با بیان اینکه غلظت ایجاد شده ناشی از دود مانع از پایین آمدن هوای سرد خواهد شد، ادامه داد: آتش روشن کردن و ایجاد محیط دود آلود مانع از ورود هوای سرد به باغ و خراب شدن میوه‌های باغات می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین گلخانه‌داران استان باید کنترل بسیار دقیق دما و سازه‌ها را داشته باشند تا از آسیب دیدن احتمالی آنها در اثر سرما و وزش باد جلوگیری کنند.

زره‌گر همچنین از کشاورزان خواست تا در زمان باد و سرما مراقبت لازم را از ادوات کشاورزی انجام داده و حتما در ماشین‌آلات کشاورزی خود ضدیخ بریزند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.