رئیس‌جمهور اسلوونی در صحن علنی:

پارلمان هسته اصلی دموکراسی هر کشوری است/ ایران و اسلونی می‌توانند در جهت صلح قدم بردارند

رئیس جمهور اسلوونی گفت: پارلمان، هسته اصلی دموکراسی در هر کشوری است و من برای آن احترام قائلم.

پارلمان هسته اصلی دموکراسی هر کشوری است/ ایران و اسلونی می‌توانند در جهت صلح قدم بردارند
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ باروت پاخور رئیس جمهور اسلوونی به همراه هیئت همراه و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز چهارشنبه سوم آذر ماه حضور یافت.

رئیس جمهور اسلوونی با حضور در جایگاه ناطقان خطاب به نمایندگان مجلس گفت: برای بنده افتخار بزرگی است که به عنوان رئیس جمهور اسلونی از اینجا دیدار می‌کنم.

وی ادامه داد: بنده سفری به کشور زیبای شما داشتم و ملاقات‌های بسیار خوبی با مردم مهربان ایران داشته‌ام، هدفم ایجاد بهترین ارتباط سیاسی، اقتصادی و سایر حوزه ها میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و اسلونی است.

پاخور تاکید کرد: امروز قصد دارم تا سفارت جمهوری اسلامی را در تهران افتتاح کنم.

رئیس جمهور اسلوونی بیان داشت: روز گذشته مذاکرات بسیار خوبی با رهبران سیاسی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته‌ام که در طول این مذاکرات متوجه شدم فضای تحرک و مانور بالایی میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلونی وجود دارد.

وی ادامه داد: بنده معتقدم با اعتماد و احترام به منافع دو کشور می‌توانیم به نفع مصالح دو کشور اقدامات لازم را انجام داده و این در جهت صلح و امنیت خواهد بود.

پاخور همچنین تصریح کرد: بنده سال‌ها عضو پارلمان و رئیس پارلمان جمهوری اسلونی بودم و پارلمان هسته اصلی دموکراسی در هر کشور است و من به شغل شما احترام گذاشته و بهترین آرزوها را برای شما قائلم.

بعد از اظهارات رئیس جمهور اسلوونی پزشکیان نایب رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی اداره ساعاتی از مجلس را برعهده گرفته است از اظهارات پاخور تشکر و قدردانی کرد سپس رئیس جمهور اسلونی با مشایعت علی لاریجانی و همراهی هیئت همراهش و با تشویق نمایندگان مجلس صحن علنی را ترک کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: باروت ، دموکراسی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار