مذاکرات وحدت قبرس دوباره به بن بست رسید

مذاکرات طولانی وحدت بین دو بخش قبرس به علت نبود پیشرفت به بن بست رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ یک مقام جمهوری قبرس اعلام کرد به نظر می رسد مذاکرات طولانی وحدت ­قبرس میان سران دو بخش این جزیره ­در سوئیس به علت عدم پیشرفت ملموس بار دیگر به بن بست رسیده است.

نیکوس ­آناستازیادس ­و مصطفی آکینچی از ماه مه 2015 تحت نظارت سازمان ملل متحد برای فراهم کردن شرایط وحدت این منطقه مذاکره می کنند.

 اختلافات موجود میان دو منطقه به ویژه روش اداره قبرس و تقسیم قدرت میان مسئولان بخش یونانی و ترک نشین جزیره در چارچوب یک کشور متحد فدرال، موضوع اصلی گفتگوهای آناستازیادس و آکینچی است.

آناستازیادس و آکینچی همچنین در دیدارهای ­خود موضوعات حساس منطقه به ویژه مسایل مربوط به توافق های امنیتی و تغییرات سرزمینی را که ترکیه به شدت تلاش می کند دیدگاه خود را در آنها اعمال کند، بررسی می کنند.­

سخنگوی جمهوری قبرس در رابطه با دور اخیر مذاکرات سران دو بخش جزیره قبرس که در هتل بزرگ مون پلرن در حاشیه دریاچه لمان در سوئیس برگزار شده است، اعلام کرد این مذاکرات نتایج مورد انتظار را به همراه نداشت و شب خوبی برای قبرس رقم نخورد.­

نیکوس آناستازیادس رئیس جمهور بخش یونانی نشین قبرس و مصطفی آکینچی رئیس بخش ترک نشین قبرس  بدون این که بتوانند درباره اختلافات سرزمینی به توافق برسند یا تاریخ دیگری را برای مذاکرات آتی خود تعیین کنند، از یکدیگر جدا شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار