حمایت از تولیدات دارویی بومی ضروری است/ ارزآوری سرمایه گذاری در حوزه داروسازی

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران به ضرورت حمایت از تولیدات داخلی اشاره کرد و گفت: با سرمایه گذاری در این حوزه و افزایش صادرات دارو به کشورهای منطقه میتوان ارزآوری خوبی را برای کشور ایجادکرد.

شهاب الدین جنیدی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه باید در راستای حمایت از تولید داخل اقداماتی انجام دهیم، بیان کرد: بسیاری از کشورهایی که از این مرحله گذشته‌اند، حتی در شرایط کیفیت برابر و بدتر هم ترجیح دادند که فرآورده‌ها و تولیدات کشور خود را مصرف کنند. 

وی افزود: به یمن حضور بسیاری از داروسازان و نخبگان در کارخانه‌های دانش‌بنیان داروسازی، تولیدات دارویی بسیار خوبی در کشور انجام شده که درخواست آن از سوی کشورهای اطراف نشان دهنده آن است که کیفیت دارویی بازار داخلی ما مناسب است. 

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران درخصوص قیمت گذاری دارو توسط دولت اذعان داشت : این امر به صورت سنت و رویه‌ای است که در سالیان مختلف وجود داشته که البته از جهتی هم فرصت و هم تهدید بوده است. 

وی با بیان اینکه تعیین قیمت دارو توسط حاکمیت فرصتی بوده تا بازار دارویی کشور را کنترل و با بازار سیاه مبارزه کنیم، تصریح کرد: اما تهدید آن می‌تواند کاهش کیفیت دارو، عدم به‌روز شدن کارخانه‌های داروسازی و نبود یک چرخه اقتصادی مناسب در بازار دارویی باشد.

جنیدی درخصوص داروهای برند و داروهایی که نیاز به نسخه پزشک ندارند، اظهارداشت: در این زمینه تدابیر مناسب و اقدامات بسیار خوبی در وزارت بهداشت در حال انجام است که در آن هزینه‌های بازاریابی و بسته‌بندی دیده‌شده است. 

وی یادآور شد: زمان آن رسیده که در مورد قیمت‌گذاری دارو و ایجاد انگیزه برای بازار سرمایه شرایطی ایجاد کنیم که انگیزه حضور سرمایه‌گذار در آن ایجاد شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار