کرمانشاه؛

اعلام برنامه های دهه وقف

برنامه های دهه وقف استان اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای اوقاف و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و افتتاح 12 ایستگاه همه واقف باشیم، از مهمترین برنامه‌های دهه وقف در استان کرمانشاه خواهد بود.

حجت الاسلام آیت‌ عباسیان با بیان اینکه دهه وقف از هفتم آذر ماه آغاز می‌شود و تا 16 آذر ماه ادامه دارد گفت: دیدار با نماینده ولی وفقیه و امام جمعه کرمانشاه و استاندار کرمانشاه از مهمترین برنامه‌های نخستین روز از دهه وقف در استان کرمانشاه خواهد بود.

عباسیان تصریح کرد: برگزاری همایش "لبیک یا رسول الله" در 10 بقعه شاخص استان و برگزاری ویژه آن در منطقه پاوه و اورامانات برنامه‌های دومین روز از دهه وقف در استان کرمانشاه خواهد بود.

برگزاری محافل انس با قرآن کریم به صورت متمرکز و با عنوان نشست‌های قرآنی با موضوع جایگاه وقف در قرآن کریم و راه‌اندازی ستاد تفسیر استان به همراه برپایی تعدادی کرسی تفسیر از مهمترین برنامه‌های سومین روز از دهه وقف در استان کرمانشاه بود که عباسیان به آن اشاره کرد.

وی برگزاری ویژه برنامه‌های شهادت امام رضا(ع) در بقاع شاخص استان را برنامه‌های چهارمین روز از هفته وقف در استان کرمانشاه اعلام کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدا، برپایی نشست مشترک اوقاف با حوزه‌های علمیه در راستای تببین نقش حوزه‌های علمیه در ترویج و تبلیغ سنت وقف و برگزاری مراسم دعای کمیل در امامزاده ابراهیم تاق‌بستان را برنامه‌های پنجمین روز از دهه وقف در استان کرمانشاه دانست.

عباسیان ادامه داد: اختصاص سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه به موضوعات وقفی در شهر کرمانشاه و دیگر شهرستان‌های استان، قرائت دعای ندبه در امامزاده مهدی(ع) شهرستان هرسین و برگزاری ویژه برنامه عطر عاشقی از برنامه‌های ششمین روز از دهه وقف در استان کرمانشاه خواهند بود.

عباسیان سپس با بیان اینکه در هفتمین روز از دهه وقف پیگیر انجام اقدامات لازم در راستای راه‌اندازی یک مرکز جامع سلامت در محله "شاطرآباد" شهر کرمانشاه برای خدمت رسانی به صورت خیریه به افراد هستیم، گفت: در این روز پیگیر تشکیل هیئت موسس این پروژه خواهیم بود که امیدواریم پس از اخذ مجوزها و اعتبارات لازم کلنگ‌زنی آن را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه 50 درصد اعتبارات ساخت این مرکز تامین شده است، ادامه داد: زمین این مرکز نیز از سوی اوقاف تامین شده و در صورت تامین تمامی اعتبارات سریعا کلنگ ساخت این مرکز به زمین رده خواهد شد.

ویزیت رایگان بیماران در قالب چند اکیپ در مناطق محروم استان از دیگر برنامه‌های این روز بود که عباسیان از آن یاد کرد.


انتهای پیام/پ


برچسب ها: کرمانشاه ، برنامه ، وقف ، هفته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.