اهواز؛

ادامه موج ورود و توقف خروج زائران از مرز

پیش‌بینی می‌شود بازگشت زائران از مرز چذابه تا روز جمعه ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت:‌ موج بازگشت زائران از چذابه امروز و فردا نیز ادامه دارد و در مقابل، خروج بسیار به ندرت دیده می‌شود و تقریبا متوقف شده است.

علی‌حسین حسین‌زاده ، اظهار کرد:‌ در ایام اربعین حدود 450 هزار زائر از مرز چذابه به عتبات سفر کرده‌اند که این زائران هم‌اکنون در حال بازگشت هستند.

حسین‌زاده ادامه داد: 30 آبان ماه مصادف با روز اربعین، 48 هزار نفر از مرز چذابه به کشور باز گشتند و روز گذشته اول آذر ماه نیز 49 هزار نفر از این مرز به کشور وارد شدند. موج بازگشت زائران امروز و فردا نیز ادامه دارد. در مقابل، خروج بسیار به ندرت دیده می‌شود و تقریبا متوقف شده است.

وی گفت:‌ در ایام اربعین سرویس‌های حمل و نقل، خدماتی، ‌بهداشتی و درمانی از پیش در مرز چذابه آماده شده و همچنان در حال خدمات‌رسانی هستند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود: مردم بومی دشت‌آزادگان نیز با برپایی موکب در مسیر زائران، خدمات عظیمی در پذیرایی از زائران در زمان رفت و برگشت ارایه دادند و این کمک مردمی موجب شد بتوانیم با امکانات خوبی در مرز چذابه پذیرای زائران باشیم.

 

وی گفت: ‌علی‌رغم این‌که زیرساخت‌های مرز چذابه مانند مناطق شلمچه و خرمشهر نیست و همچنین با توجه به این‌که پس از بسته شدن مرز مهران، زائرانی که پشت این مرز مانده بودند به سمت چذابه سرریز شدند، ولی عبور و مرور از چذابه در این ایام به خوبی انجام شد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد:‌ با این وجود در یکی دو روز پیش از اربعین، منطقه چذابه و مسیرهای منتهی به این مرز شاهد ترافیکی سنگین بود که با کمک مرزبانی، ‌نیروهای انتظامی و دیگر دستگاه‌های مستقر در منطقه و با تلاش شبانه‌روزی و علی‌رغم این‌که زیرساخت‌های چذابه کافی نبود، خدمات‌رسانی همچنان انجام شد.

وی افزود: امسال امکانات جاده‌ای به اندازه کافی برای تردد حجم بالای زائران در مرز چذابه فراهم نبود و ضروری است به منظور تسهیل رفت و آمد زائران در اربعین سال آینده، جاده سوسنگرد به بستان و چذابه حتما دوطرفه شود تا در این ایام شاهد مشکلات ترافیکی نباشیم.

حسین‌زاده ادامه داد: ‌همچنین لازم است آب‌رسانی دائمی به مرز چذابه برای سال آینده انجام شود. در اربعین امسال آب‌رسانی برای بیش از 400 هزار زائری که از این مرز عبور کردند با تانکر‌های آب‌رسان انجام شد که کار سختی بود؛ ‌با این وجود با تلاش شبانه‌روزی آب با کیفیت و به سرعت به مرز منتقل می‌شد و مشکلی در زمینه کیفیت و کمبود آب ایجاد نشد ولی برای سال آینده حتما باید آب‌رسانی دائمی انجام شود.

وی گفت:‌ از دیگر موارد زیرساختی که برای سال آینده باید مورد توجه قرار گیرد، گسترش ظرفیت پارکینگ در مرز چذابه است. در اربعین امسال 60 هکتار پارکینگ با ظرفیت 30 هزار خودرو در این مرز فراهم شد که این پارکینگ در این ایام پر شده بود. برای سال آینده حتما باید علاوه بر افزایش ظرفیت پارکینگ امکانات و روشنایی پارکینگ‌ها نیز ارتقا یابد.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.