ایلام؛

نقش راه در توسعه اقتصادی بسیار حائز اهمیت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اعلام کرد : با توسعه راه ها و تسریع در روند تکمیل طرح های در حال اجرا، زمینه رشد و پیشرفت همه جانبه استان فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در بازدید از تونل قلاجه در جریان روند تکمیل این طرح ملی قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدید گفت: با اتمام پروژه بزرگ تونل قلاجه و چهار خطه شدن مسیر ایلام به مهران تردد در استان بویژه ایامی چون اربعین با سهولت بیشتری صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی ابراز امیدواری کرد با تسریع در تامین اعتبار این طرح توسط دولت تدبیر و امید، اجرای پروژه ملی تونل قلاجه شتاب بیشتری بگیرد چون داشتن جاده های مناسب و استاندارد به علت جغرافیای کوهستانی منطقه از نیازهای ضروری استان ایلام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام هم در جریان این بازدید گفت: پیشرفت فیزیکی تونل قلاجه نزدیک 90 درصد است و بعد از عملیات لاینینگ باید نصب سیستم های روشنایی و تهویه عملیاتی شود.

سید کمال الدین میرجعفریان افزود: با اتمام حفاری و کف کنی تونل قلاجه بطور کامل، هم اکنون پیمانکار مشغول اجرای عملیات لاینینگ است و تاکنون بیش از 600 متر از یک هزار و 74 متر لاینینگ نیز به انجام رسیده است.

وی در خصوص مزایای این تونل اظهار کرد: با بهره برداری از این تونل شاهد کاهش 12 کیلومتری مسیر ایلام - کرمانشاه و حذف گردنه برفگیر قلاجه خواهیم بود ضمن اینکه استفاده از این تونل در صرفه جویی زمان و مصرف سوخت خودروها نیز تاثیر زیادی دارد.










انتهای پیام/

برچسب ها: ایلام ، امام جمعه ، لطفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.