زنجان؛

ارسال 700 اثر به سوگواره ی «از عاشورا تا اربعین»

ششم آذرماه آخرین مهلت ارسال آثار به سوگواره «از عاشورا تا اربعین» می باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حسن ناصری رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر گفت:سوگواره به مناسبت ایام ماه محرم و صفر و با هدف حفظ و ترویج فرهنگ عاشورایی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سوگواره «از عاشورا تا اربعین» با همکاری آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی هنر معاصر، انجمن قرآن و نهج البلاغه، دانشگاه علمـی کاربردی واحد ابهر و عکاسی فتورنگ برگزار می‌شود، تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به این سوگواره ششم آذر ماه است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه تا کنون ٧٠٠ اثر به سوگواره «از عاشورا تا اربعین» ارسال شده است، اضافه کرد: این آثار از ٤٠ شهر کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

ناصری اظهار کرد: شرکت افراد در همه سنین در سوگواره «از عاشورا تا اربعین» آزاد است و این سوگواره با موضوعات مربوط به حاشیه مراسم هیأت‌های عزاداری و عزاداری در تکایا و حسینیه‌ها و مساجد، تاسوعای حسینی، عاشورای حسینی، جلوه‌های محرم در زندگی امروزی و مناظر شهری، نماز ظهر عاشورا، خیمه های عاشورایی و شام، شیرخوارگان حسینی، کاروان‌های عزاداری، کودک و محرم اجرا می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه سوگواره مذکور در دو بخش عکاسی با دوربین عکاسی و موبایل برگزار می‌شود، گفت: به همه هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد گواهی شرکت اهدا می‌شود.

ناصری افزود: داوری و اعلام نتایج راه یافتگان نمایشگاه تا ١١ آذرماه انجام خواهد شد و افتتاحیه نمایشگاه و مراسم تقدیر از برگزیدگان ٢٠ آذر ماه برگزار می‌شود.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.