جوان ترین مربیان حال حاضر لیگ های اروپایی

این گزارش به معرفی جوان ترین مربیانی که خیلی زود به این عرصه وارد شده اند و یکی از آنها ایرانی است، می پردازد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مربی گری حرفه ای در دنیای فوتبال بسیار زمان بر است و معمولا کسانی که بالای 45 سال هستند به مقام سرمربی گری در فوتبال دست پیدا می کنند. اما کسانی نیز بوده اند که خیلی زود این کار را آغاز کرده اند و به عنوان سرمربی تیمی حرفه ای مشغول کار شده اند.
 
در این گزارش قصد داریم  9 نفر از جوان ترین سرمربی های حال حاضر را معرفی و بیان کنیم که مربی گری در سن های پایین تر نیز ممکن است :
 
1 . جولین نگلسمن : سرمربی 29 ساله تیم هافنهایم که اصلیتی آلمانی دارد. وی را می توان از شگفتی های دنیای مربی گری نامید، چرا که هنوز به دهه سوم زندگی اش نرسیده و هدایت تیمی لیگ برتری را به عهده دارد. وی سرمربی تیم زیر 19 ساله های هافنهایم بود و پس از درخشش در این تیم به تیم بزرگسالان منتقل شد.
 
2. مارک سمسن : سرمربی 33 ساله ای که هدایت تیم زنان انگلیس را بر عهده دارد. وی زمانی که فقط 32 سال داشت با این تیم رتبه سوم جام جهانی 2015 را به دست آورد. البته این مربی کار حرفه ای اش را در 30 سالگی با آکادمی بریستول آغاز کرد.  
 
3. لی جانسن : سرمربی 35 ساله تیم بریستول سیتی که جا پای پدرش گذاشته است. پدر وی از سال 2010 تا 2015 سرمربی تیم بریستول سیتی بود و پس از برکنار شدن وی، "لی" جایگزین پدر در این تیم شد. وی به عنوان یکی از بهترین سرمربی های جوان تاریخ انگلیس نامی را برای خودش دست و پا کرده است.
 
4. الکساندر نوری : سرمربی ایرانی و 37 ساله تیم وردربرمن آلمان که پس از درخشش در تیم دوم وردربرمن از سال 2014 تا 2016 ، هدایت تیم بزرگسالان را بر عهده گرفته است. وی ملیتی ایرانی – آلمانی دارد و 14 سال به عنوان بازیکن در همین تیم وردربرمن بازی کرده است.
 
5. ادی هو : سرمربی 38 ساله باشگاه بورنموث انگلیس که اصلیتی بریتانیایی دارد. وی جوان ترین سرمربی تاریخ تیم بونموث به حساب می آید. البته "هو" 11 سال به عنوان بازیکن در این تیم مشغول به کار بود. نکته قابل توجه در تیم هایی که او سابقه مربی گری در آنها را داشته این بودهه است که این تیم ها همیشه هجومی بازی می کنند.
 
6. مارکو سیلوا: سرمربی 39 ساله المپیکو که کارش را در 34 سالگی از تیم استوری آغاز کرد و سابقه مربی گری در تیم اسپورتینگ پرتغال را در کارنامه اش دارد. او با اینکه با تیم اسپورتینگ قهرمان شد، از این تیم اخراج شد. سیلوا بازیکن سابق تیم ملی پرتغال است.
 
7. آندرس ویلاس – بوئاس : سرمربی 39 ساله ای که هدایت تیم چینی شانگهای را به عهده دارد. وی کارش را در 32 سالگی به عنوان سرمربی آغاز کرد. وی در سال 2010 زمانی که فقط 33 سال داشت با تیم پورتو در لیگ پرتغال درخشید. آندرس سابقه مربی گری در تیم های تاتنهام و زنیت را در کارنامه اش دارد.
 
8. مارسلون گالاردو : بازیکن سابق آرژانتین که در حال حاضر سرمربی تیم ریور پلاته است. وی سرمربی گری را از سال 2011 یعنی زمانی که  35 سال داشت در تیم ناسیونال آغاز کرد اما در سال بعد از سمتش برکنار شد. این سرمربی جوان آرژانتینی از سال 2014 هدایت تیم ریور پلاته را بر عهده دارد.
 
9. پال داردای : بازیکن سابق تیم ملی مجارستان که در حال حاضر سرمربی تیم هرتابرلین آلمان است، سرمربی گری را از سن 36 سالگی در تیم هرتابرلین آغاز کرد و سه سال بعد هدایت تیم ملی مجارستان را بر عهده گرفت و در سال 2015 دوباره به تیم هرتابرلین بازگشت.  
 
گفتنی است که سرمربیان بزرگی مانند پپ گواردیولا (45 ساله) و لوئیز انریکه (46 ساله) نیز هنوز بسیار جوان هستند اما در این گزارش سعی شده است که سرمربیان زیر 40 سال دنیا معرفی شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار