تحلیلگر آمریکایی: ترامپ برای حل بحران سوریه با روسیه همکاری کند

مشاور سیاسی پیشین سنای آمریکا گفت رئیس جمهور منتخب این کشور برای حل بحران سوریه باید با روسیه همکاری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، جیمز جاتراس،  مشاور سابق سیاسی مجلس سنای آمریکا، روز دوشنبه (اول آذر 1395) در مصاحبه با شبکه پرس‌تی‌وی گفت: «اگر بخواهیم به جنگ در سوریه پایان دهیم و درنهایت با روی کار آمدن یک دولت تروریستی به‌جای دولت کنونی دمشق مواجه نشویم، همکاری با مسکو بر سر سوریه ضروری است.»

چند سناتور آمریکا به رئیس‌جمهور تازه منتخب و جمهوری‌خواه آمریکا دربارۀ برقراری روابط صمیمانه با روسیه و ولادمیر پوتین، رئیس‌جمهور آن کشور، هشدار داده‌اند و گفته‌اند جلوی این حرکت احتمالی را خواهند گرفت.

بر اساس تحلیل روزنامۀ هیل، نشریۀ وابسته به کنگرۀ آمریکا، برخی از قانون‌گذاران ازجمله لیندسی گراهام و جان مک‌کین، از ترامپ خواسته‌اند روسیه را مهار کند و تأکید کرده‌اند در صورت لزوم تدابیر یک‌جانبه باید اتخاذ شود.

جاتراس که کارشناس روابط بین‌الملل و سیاست قانون‌گذاری در واشینگتن نیز هست، تأکید کرد ترامپ باید حواسش به این تهدیدها باشد.

آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن، به‌ویژه عربستان سعودی، قطر و ترکیه از مارس 2011 نوعی جنگ نیابتی علیه سوریه به راه انداخته‌اند.

به گفتۀ نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل در امور سوریه، بحران سوریه  دست‌کم 400 هزار کشته برجا گذاشته است.

آمریکا و برخی از متحدان آن در سپتامبر 2014 میلادی به بهانۀ آنچه حمله به مواضع منتسب به داعش در سوریه عنوان شد، حملات هوایی به خاک این کشور را آغاز کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار