اصفهان؛

بررسی همکاری های آموزشی و دانشگاهی اصفهان و چین

همکاری های آموزشی و دانشگاهی بین اصفهان و چین، روز دوشنبه در دانشگاه اصفهان بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی دانشگاه اصفهان، در دیدار مدیرکل اداره کل سیاست و مقررات وزارت آموزش و پرورش چین و رئیس دانشگاه اصفهان؛ سیاست های آموزشی و همکاری های آموزشی و دانشگاهی بررسی شد.
رئیس دانشگاه اصفهان در این نشست با ابراز خرسندی از همکاری های دوجانبه آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه اصفهان و دانشگاه های چین گفت: وجود جاده ابریشم در گذشته نشانگر سوابق همکاری دو کشور بوده است.
هوشنگ طالبی، احیای این جاده را مفید و سازنده دانست و بر همکاری های دانشگاهی کشورهای واقع در مسیر جاده ابریشم تاکید کرد.
وی با ارائه سه پیشنهاد در راستای تقویت همکاری های متقابل با دانشگاه های چین، گفت: تقویت همکاری با حمایت موسسه کنفسیوس چین، ایجاد دفاتر مطالعات فارسی و چینی در دانشگاه های طرفین و تبادل و اعزام دانشجو و استاد بین چین و ایران در راستای تقویت همکاری های دانشگاهی متقابل، از اهمیت زیادی برخوردار است.
رئیس دانشگاه اصفهان در ادامه با اشاره به حجم مبادلات بازرگانی دو کشور بر ضرورت گسترش آموزش زبان فارسی و چینی در دانشگاه های دو کشور تاکید کرد.
وی افزود: در حال حاضر رشته آموزش زبان چینی در دانشگاه اصفهان راه اندازی شده و مورد استقبال دانشجویان ایرانی قرار گرفته است.
طالبی با بیان اینکه دوره های سه ماهه و یکساله آموزش زبان فارسی در دانشگاه اصفهان فرصت خوبی برای آشنایی دانشجویان چینی با زبان فارسی است، گفت: برگزاری دوره ها و فرصت های مطالعاتی بین دانشگاه اصفهان و دانشگاه های چین، کمک خوبی برای ارائه کارهای تحقیقاتی قویتر و تدوین مقالات مشترک بین دانشمندان دو کشور خواهد بود.
رئیس دانشگاه اصفهان همچنین در زمینه انعقاد تفاهمنامه همکاری با دانشگاه های چین به بازدید هیات ایرانی در سال 94 از دانشگاه 'شیامن' این کشور اشاره کرد و افزود: در پاسخ به بازدید پروفسور'ژو جانگشی' رئیس دانشگاه شیامن و هیات همراه از ایران و بر اساس دعوت رسمی از دانشگاه اصفهان، ما از دانشگاه شیامن و سه دانشگاه دیگر چین در شهر گوانجو به منظور توسعه همکاری های دو جانبه بازدید کردیم که دستاوردهای ارزنده ای مانند امضای تفاهمنامه همکاری و افتتاح مرکز ایران شناسی در دانشگاه مطالعات خارجی گوانگ دونگ را به همراه داشت.
مدیرکل اداره کل سیاست و مقررات وزارت آموزش و پرورش جمهوری خلق چین هم در این نشست با ابراز خرسندی از تعامل با دانشگاه اصفهان گفت: راه های همکاری دانشگاه های چین با ایران باز است و امیدواریم در این زمینه همکاری های متقابل موثرتری داشته باشیم.
'سون شیاوبینگ'، استمرار و تمدید این همکاری ها را خواستار شد و گفت: برنامه ها و سیاست های دانشگاه اصفهان در راستای همکاری بین دانشگاه های دو کشور، بسیار خوب و ارزنده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار