سردار سنایی راد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

علت حضور نیروهای ترکیه در سوریه، "کنترل کردها" است

معاون سیاسی سپاه گفت: ترکیه به بهانه مبارزه با جریان تروریسم در شمال سوریه،دنبال اهدافی است که در رأس آن کنترل کردها قرار دارد.

"سردار رسول سنایی‌راد" معاون سیاسی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرنگار  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که علت حضور نیروهای ترکیه در سوریه چیست عنوان داشت: ترکیه به بهانه مبارزه با جریان تروریسم در شمال سوریه دنبال اهدافی است که در رأس آن‌ها کنترل کردها قرار دارد. 

وی افزود: ترکیه به دنبال این است که با کمک به بخشی از تروریست‌ها و استقرارشان در منطقه‌ای، مانع الحاق مناطقی شوند که کردها در آنجا قرار دارند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران ادامه داد: نیروهای ترکیه در سطح تاکتیکی و راهبردی هم به دنبال توسعه میدان نفوذ در منطقه‌اند و این امر به ایده عثمانی‌گری دولت اردوغان برمی‌گردد که همین مسئله، زمینه مداخله ترکیه را در سوریه فراهم نموده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای ترکیه با حضور در شمال سوریه در سطح تاکتیکی به دنبال کنترل کردها هستند و خیلی اوقات با کوشش در راستای مبارزه با تروریست‌ها،عملاً علیه کردها اقداماتی را در دستور کار قرار می‌دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار