آزمایشگا‌ه‌هایی که دانش‌آموزان را با علم نانو دوست می‌کند

مدیر آزمایشگا‌های توانا کشور گفت: همه ساله در جشنواره‌های دانش‌آموزی از طرح‌های برتر نانویی برای حضور در بخش‌های صنعتی استفاده می‌شود‌.

مریم اسلامی‌پور مدیر آزمایشگاه‌های توانا(آزمایشگا‌های نانویی دانش‌آموزی) در گفت‌وگو با 
خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: اکنون در سراسر کشور 66 مرکز آزمایشگاهی تجهیز شده توانا وجود دارد و در هر استان حداقل یک آزمایشگاه بزرگ و‌در برخی استان‌ها سه یا چهار تعداد از این آزمایشگاه‌های نامویی وجود دارد و تعداد این آزمایشگاه‌ها تا پایان سال افزایش می‌یابد.

وی افزود: این آزمایشگاه‌های نانویی که برای دانش‌آموزان تهیه شده است تمامی تجهیزات عمومی و تخصصی لازم برای انجام آزمایشات نانویی را دارا است و یک سری طرح درسی متناسب با تجهیزات آزمایشگاه‌ها به مسئولین این آزمایشگاه‌ها برای تدریس ارائه می‌شود.

اسلامی‌پور عنوان کرد: این تجهیزات نانویی که از نظر عمومی و تخصصی کاملا تجهیز شده و کامل هستند، ساخت داخل بوده و مدرسین این آزمایشگا‌ه‌ها نیز از دبیران و کارشناسانی است که وزارت آموزش و پرورش معرفی کرده و پس از آموزش برای تدریس در این آزمایشگاه‌ها به کار گرفته می‌شوند.

وی در خصوص موضوعات ارائه شده برای تدریس در این آزمایشگاه‌ها گفت: در این آزمایشگاه مباحثی از جمله بحث سنتز نانو ذرات مختلف، آنالیز و کاربرد آن‌ها برای آموزش به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

مدیر آزمایشگاه‌های توانا کشور تاکید کرد: این آزمایشگاه‌های توانا صرفا برای آموزش علم نانو به دانش‌آموزان است اما برخی مراکز دانشجویی نیز به این آزمایشگاه‌ها خدمات جانبی ارائه می‌دهند.

وی اظهار داشت: همه ساله در جشنواره دانش‌آموزی از طرح‌ها و پژوهش‌های دانش‌آموزی ارائه شده به این آزمایشگاه‌ها تجلیل و از طرح‌های برتر برای ادامه در مسیر صنعت استفاده می‌شود.

اسلامی‌پور افزود: آزمایشگاه‌های توانا کاملا دولتی بوده و برای ساخت و تجهیز آن 40 درصد را معاونت علمی ریاست جمهوری، 30 درصد آن را ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و 30 درصد مابقی را وزارت آموزش و پرورش هزینه کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار