هافینگتون پست: برنامه نظامی ترامپ 150 میلیارد دلار هزینه روی دست آمریکا می‌گذارد

تحلیلگران معتقدند برنامه نظامی جدید ترامپ در ده سال آینده، 150 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هافینگتون پست، برنامه دونالد ترامپ – رییس جمهور منتخب آمریکا – برای اعمال اصلاحات در ارتش آمریکا دارای ویژگی‌هایی مانند پایان تجاوزگری‌های خارجی و تقویت برنامه‌های تسلیحاتی است که به طور جدی برخلاف تفکر جمهوریخواهان راست‌گرا است. با این وجود، ویژگی مهم برنامه ترامپ در حوزه نظامی، هزینه‌های مالی آن است. 

بر اساس برآورد تحلیلگران "کمیته مسئول بودجه فدرال" – دیده‌بان غیرحزبی بودجه آمریکا – اصلاحات ترامپ در 10 سال آینده 150 میلیارد دلار هزینه بر روی دست دولت آمریکا خواهد گذاشت. استن کالندر، کارشناس مسائل مالی در این باره معتقد است: ترامپ خواهان صرف هزینه بیشتر در ارتش است که این امر باعث افزایش کسری بودجه و بدهی‌های دولت می‌شود. 

در ادامه این مطلب آمده است: دولت آمریکا سالانه 600 میلیارد دلار بودجه به حوزه نظامی اختصاص می‌دهد. این درحالی است که  14 کشور بزرگ از جنبه اختصاص بودجه مالی پس از آمریکا شامل چین، هند، فرانسه، ژاپن، آلمان، انگلیس، عربستان سعودی، روسیه، کره جنوبی، عراق، ایتالیا، اتریش، برزیل و رژیم صهیونیستی در مجموع سالانه 664 میلیارد دلار صرف امور نظامی می‌کنند. بودجه نظامی آمریکا بیش از یک سوم بودجه نظامی جهان را تشکیل می‌دهد. 

ترامپ برای تامین هزینه‌های نظامی، پیشنهاداتی مانند حذف مخارج اضافی دولت، جمع‌آوری مالیات بردرآمدهای پرداخت نشده، کوچک کردن دولت و قطع بودجه پروژه‌های غیرقانونی را مطرح کرده است.

با این حال، کمیته مسئول بودجه فدرال اعلام کرد: طرح‌های نظامی ترامپ تا سال 2026، 450 میلیارد دلار هزینه در پی خواهد داشت. این درحالی است که در خوشبینانه‌ترین حالت او تنها می‌تواند با برنامه‌های خود 300 میلیارد دلار صرفه‌جویی کند که این به معنای تحمیل 150 میلیارد دلار هزینه به آمریکا است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار