سازمان بسیج دانشجویی خبر داد؛

اعزام حداقل 10درصد کل دانشجویان به اردوی راهیان نور طی 5 سال

رییس سازمان بسیج دانشجویی گفت: قرار است طی 5 سال عدد اعزام راهیان نور دانشجویی، حداقل به 10 درصد دانشجویان رسانده شود.

داود گودرزی رییس سازمان بسیج دانشجویی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اردوی راهیان نور دانشجویی به عنوان یکی از فعالیتهای اثرگذار، بطور رسمی از حدود 15 سال پیش آغاز به کار کرده و در در روزهای اول بیشتر مناطق جنوبی خوزستان میزبان دانشجویان بودند اما در سالهای اخیر وضعیت تغییر کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر اضافه شدن مناطق استانهای غرب، شمال غرب و بخشی از خلیج فارس برای میزبانی اردوهای راهیان نور، تلاش کردیم اعزام دانشجویان به این اردوها را جز بهمن و اسفندماه در تابستان هم داشته باشیم. بدین صورت در تابستان اردوهای غرب و شمال غرب کشور و در زمستان اردوهای جنوب برگزار می شود.

رییس سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: از دوسال گذشته با مساعدت دستگاههای مختلف آموزش عالی کشور قرارگاه ملی راهیان نور دانشجویی با ریاست وزیر علوم، دبیری سازمان بسیج دانشجویی و عضویت تمام دستگاههای آموزش عالی، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و غیره راه اندازی شد.

وی با اشاره به مصوبه ای در این قرارگاه عنوان کرد: قرار شد ظرف مدت 5 سال عدد اعزام راهیان نور دانشجویی حداقل به 10 درصد دانشجویان رسانده شود و بنا را بر این گذاشتیم که هر دانشجو در طول مدت تحصیلش حداقل یکبار به این مناطق اعزام شود چرا که تمام دستگاهها بر این قضیه اتفاق نظر دارند که راهیان نورد صرفا یک اردوی تفریحی نیست و یک نگاه راهبردی و استراتژیک هم در پشت آن وجود دارد.

گودرزی بیان کرد: وقتی دانشجویان به مناطق اعزام می شوند علاوه بر آشنایی با رشادتها و مجاهدتها، روحیه ایثار، مقاومت، ایستادگی، مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم به آنها منتقل می شود.

وی افزود: در فضای کنونی که دشمن به دنبال تهاجم و نفوذ فرهنگی است تا جوانان را از گذشته خود پشیمان و نسبت به آینده ناامید کند، اردوهای راهیان نور می تواند با یادآوری مجاهدتهای ایثارگران، شهدا و جانبازان کاری بسیار مفید و موثر در مقابل نفوذ فرهنگی دشمن باشد، همچنین می توانند فرهنگ دفاع مقدس را به بهترین شکل نسل به نسل منتقل کنند.

رییس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه زمان ثبت نام اردوها از سوی هردانشگاه تعیین می شود، اظهار داشت: عمده کاروانها با شروع ترم دوم، ثبت نامشان را آغاز می کنند و تا آخر اسفند ماه دانشجویان در بازه های زمانی 4 یا 5 روزه اعزام می شوند.

گودرزی درباره هزینه اردوهای راهیان نور یادآور شد: در ظورای فرهنگی هر دانشگاه ستادی به ریاست رییس دانشگاه تشکیل می شود و بعد از بررسی برنامه ها و برآورد هزینه های اردو تصمیمات لازم را برای برگزاری می گیرند درواقع در همان ستاد مشخص می شود که باید چه میزان هزینه، از دانشجو و چه بخشی، از طریق مجموعه تامین شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار