کرمانشاه؛

20 درصد وظایف میراث فرهنگی کار عمرانی است

میراث فرهنگی یک دستگاه فرهنگی است که کمتر از 20 درصد وظایف آن کار عمرانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: میراث فرهنگی یک دستگاه فرهنگی است که کمتر از 20 درصد وظایف آن کار عمرانی است

جلیل بالایی گفت : حفاظت از میراث فرهنگی، رونق صنایع دستی و توسعه گردشگری هدف ما در اجرای برنامه ها است که باید مدنظر همه مدیران ادارات شهرستان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قانونمندی باید سرلوحه کار مدیران میراث فرهنگی باشد و در زمینه صدور مجوز ها موارد قانونی به درستی اجرا شود، گفت: تهیه مجوز برای سرمایه گذاران شاید هزینه داشته باشد، اما اعتبار و اعتماد مردم را برای آن ها به دنبال دارد.

بالایی نگاه مدیریت ارشد استان را به مباحث میراث فرهنگی و گردشگری بسیار مناسب توصیف کرد و افزود: خوشبختانه اعتبارات بسیار خوبی در سال جاری از محل منابع استانی برای ما لحاظ شده که امیدواریم با جذب آن شاهد رونق روز افزون گردشگری استان باشیم.

وی پیگیری برنامه ساماندهی خانه های مسافر و ایجاد کمپ های بوم گردی را از دیگر برنامه های استان برای هدفمند کردن اسکان گردشگران دانست و گفت: در شهرستان هایی که ساخت هتل اقتصادی نیست، ساماندهی خانه مسافرها و قانونی کردن فعالیت آن ها بهترین گزینه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسئول همچنین به امکان ایجاد اشتغال ارزان و فراوان در حوزه گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد و افزود: در حوزه بوم گردی، خانه مسافر، دفاتر خدمات مسافرتی و صنایع دستی امکان ایجاد اشتغال گسترده با حداقل تسهیلات فراهم است که باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.