برگزاری راهپیمایی اربعین در «دربند» جمهوری داغستان

مراسم راهپیمایی اربعین با نام «یاد حسین باش» در دربند جمهوری داغستان برگزار شد.

برگزاری راهپیمایی اربعین در «دربند» جمهوری داغستانبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با اربعین شهادت‌ امام حسین (ع)، شیعیان شهر «دربند» در جمهوری داغستان برای نخستین بار مراسم راهپیمایی اربعین را در فاصله بین مسجد امام حسین (ع) تا مسجد جامع شهر دربند و در چارچوب برنامه‌های «یاد حسین باش» برگزار کردند.

جمعیت شیعیان داغستان که در شهر دربند زندگی می‌کنند، حدود 200 هزار نفر است که بزرگ‌ترین جامعه متمرکز شیعیان در روسیه را تشکیل می‌دهد، شهر «ماخاچ قلعه» مرکز و مهم‌ترین شهر داغستان نیز 4 هزار نفر از شیعیان را در خود جای داده و منطقه «کیزلیار» نیز دارای هزار و 500 نفر شهروند شیعه مذهب است.

شهر دربند در کنار ماخاچ قلعه که مرکز و مهم‌ترین شهر داغستان است، مهم‌ترین شهر این جمهوری خودمختار به شمار می‌رود. 

شیعیان جمهوری داغستان؛ یکی از 22 جمهوری خودمختار فدراسیون روسیه بخش قابل ملاحظه‌ای از جمعیت 2 میلیون و 900 نفری جمهوری داغستان، جمهوری خودمختاری که در سواحل غربی دریای خزر و در قسمت شرقی ناحیه قفقاز واقع شده است را تشکیل می‌دهند.

براساس این گزارش، همزمان با اربعین شهادت امام سوم شیعیان مناطق مختلف روسیه که جمعیت آذری دارند نیز با برگزاری مراسم‌های جداگانه به مقام شامخ امام حسین (ع)ادای احترام کردند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار