اوباما: به ترامپ زمان بدهید؛ بدبین نباشید

باراک اوباما در آخرین سفرهایش به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، سعی کرد از میزان نگرانی سران جهان درباره دولت ترامپ بکاهد.

به گزارش گروه بین‌‎الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – در سفرش به اروپا، همانند سفرش به آمریکای لاتین، به شهروندان نگران گفت درباره دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب آمریکا – قضاوت زودهنگام نکنند.

اوباما در آخرین سفرهای خارجی‌اش به آلمان و یونان به عنوان رئیس جمهور آمریکا، کوشید نگرانی‌ها درباره پیروزی دونالد ترامپ جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را کاهش دهد.

وی در یک جلسه پرسش و پاسخ در پرو گفت: "پیام اصلی من به شما و پیامی که به اروپا دارم این است که بدبین نباشید. منتظر بمانید تا دولت ترامپ روی کار بیاید و سیاست‌هایش را نشان دهد. پس از آن می‌توانید درباره میزان همسویی افکارش با منافع بین‌المللی اظهار نظر کنید."

وی افزود: "برای همه مهم است که درباره رئیس جمهور منتخب زود قضاوت نکنند و به وی زمان بدهند تا دولتش را تشکیل دهد، مسائل مهم را شناسایی و نقشه سیاسی آینده را ترسیم کند. زیرا همانگونه که پیشتر گفته‌ام، همواره تمام سخنان تبلیغاتی به مرحله اجرا نخواهند رسید."

با این‌که اوباما در سفرش به اروپا توانست به کشورهای قاره سبز اطمینان دهد ترامپ به تعهدات آمریکا در ناتو عمل خواهد کرد، به نظر می‌رسد اظهاراتش درباره سیاست خارجی دولت ترامپ، به خصوص درباره آمریکای لاتین، بیشتر برگرفته از خوشبینی وی بوده است تا اطلاع از برنامه‌های ترامپ. اوباما گفت: "در رابطه با آمریکای لاتین، من تصور نمی‌کنم دولت جدید تغییرات گسترده‌ای در سیاست‌های کنونی ایجاد کند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار