جلوگیری گارد ساحلی بنگلادش از ورود ده ها مسلمان میانماری به این کشور

گارد ساحلی بنگلادش از ورود ده‌ها مسلمان میانماری به این کشور جلوگیری کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، گارد ساحلی بنگلادش روز شنبه اعلام کرد از ورود 125 مسلمان روهینگیا فراری از خشونت ها در غرب میانمار به خاک بنگلادش جلوگیری کرده است.

بر این اساس، نفیور رحمان Nafiur Rahman از مقامات گارد ساحلی بنگلادش اعلام کرد مقامات مسئول گشت زنی در طول رودخانه نف Naf که مرز جنوب شرقی بنگلادش را از غرب میانمار جدا می کند با گروهی از روهینگیاها مقابله کردند که جمعه شب تلاش کردند وارد بنگلادش شوند. 

وی گفت: «‌ 125 شهروند میانماری از جمله 61 زن و 36 کودک سوار بر هفت قایق چوبی بودند. ما از ورود آنها به خاک بنگلادش جلوگیری کردیم».

یک مقام دیگر گارد ساحلی اعلام کرد دو جسد را هنگام گشت زنی در این رودخانه مشاهده کرده است.

سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد خشونت هایی که از ماه اکتبر به کشته شدن دهها نفر در ایالت راخین در غرب میانمار منجر شد حدود 30 هزار نفر را آواره کرده است. 

ارتش میانمار با توسل افراطی به زور علیه اقلیت مسلمان، تجاوز و قتل غیر نظامیان متهم است. 

این خشونت ها چالشی بزرگ برای آنگ سان سوچی و دولت او به عنوان نخستین دولت غیر نظامی که بعد از چند دهه روی کار آمده است به حساب می آید.

بیش از یک میلیون مسلمان روهینگیا در منطقه راخین زندگی می کنند که میانمار آنها به عنوان مهاجران غیرقانونی بنگلادشی به حساب می آرود.

دهها هزار نفر از آنها بعد از درگیری های مرگبار سال 2012 در اردوگاه ها زندگی می کنند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار