زاهدان؛

توقیف شناور خارجی به دلیل استفاده از نام جعلی خلیج عربی

معاون بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: لنج تجاری چوبی با نام آل‌عمران ثبت کشور کوموروس به دلیل استفاده از نام جعلی خلیج عربی، در چابهار توقیف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سیدحسن ابراهیمی اظهار داشت: در بازرسی که از لنج تجاری "آل‌عمران" ثبت کشور کوموروس به عمل آمده، مشخص شد در گواهینامه آن، منطقه تردد با نام جعلی خلیج عربی درج شده و بر همین اساس شناور مذکور توقیف شده و طی هماهنگی‌های به عمل آمده با نماینده مرجع دریایی کوموروس در امارات متحده عربی، منطقه تردد شناور در گواهینامه پس از تغییر نام جعلی خلیج عربی به خلیج فارس اصلاح و مالک شناور عذرخواهی کرد.

وی بیان کرد: وظایف حاکمیتی مرکز کنترل و بازرسی کشتی‌ها، بررسی وضعیت فنی و ایمنی کشتی‌ها و اطمینان از استاندارد و ایمن بودن آنهاست.

وی گفت: براساس این فرآیند یک کشور می‌تواند نسبت به چگونگی اجرا و پیاده‌سازی کردن کنوانسیون‌ها، قوانین و دستورالعمل‌های بین‌المللی و ملی مرتبط با ایمنی دریانوردی کشتی‌های تحت پرچم و خارجی در آب‌های حاکمیتی نظارت داشته باشد و در صورت عدم رعایت قوانین اقدامات بازدارنده را به اجرا در آوردند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۰۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۵
کار بسیا بسیار عالی ای انجام دادن .... آفرین بر مردان با غیرت ایرانی