ساری،

سوزن خیاطی در نای دختر بچه بابلی

بلعیدن سوزن خیاطی، دختر بچه سه ساله بابلی را روانه بیمارستان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، راحله مهرآئین متخصص رادیولوژی بيمارستان آیت ا... روحانی(ره) بابل گفت: خانواده دختر بچه سه ساله با مشکل خس‌خس سینه در وضعیت خوابیده به واحد رادیولوژی این مرکز مراجعه کردند که پس از رادیوگرافی قفسه سینه وجود یک سوزن سه سانتی متری در قسمت انتهای «نای» در برونکوس اصلی چپ این کودک مشاهده شد.

وی افزود: خفگی در اثر بلع و آسپیراسیون جسم خارجی سومین علت مرگ در کودکان کمتر از یک سال در اثر حوادث قلمداد شده و چهارمین علت مرگ در سنین بین یک تا 6 سالگی در اثر حوادث است.

مهرآئین با بیان اینکه نحوه خارج کردن جسم خارجی بسته به محل قرار گرفتن آن با روش‌های آندوسکوپی، برونکوسکوپی و جراحی انجام‌پذیر است، افزود:در بررسی 6 هزار و 842 مورد جسم خارجی که در ایران انجام شد 95 موارد قابل پیشگیری است.

متخصص رادیولوژی بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل از مردم خواست از در اختیار قراردادن بادام، پسته، فندق، وسایل بازی کوچک و گرد، دانه تسبیح، دکمه و لوازم خیاطی بخصوص در دختر بچه‌ها باید با مراقبت باشد و به‌خصوص از انجام این کار در کودکان کمتر از چهار سال خودداری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.