اهواز؛

گفتگویی خواندنی با رکوردزن مازنی

اولین سفر رکورد زنی خود رااز سال 92 با سفر به 22 استان و با هدف مبارزه با مواد مخدر و با شعار گرامی داشت یاد و نام شهدای جنگ تحمیلی آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،آن سفر 6 ماه و 6 روز طول کشید.

اما سفر رکورد زنی با دوچرخه دوم نیز 8/4/95شروع شد و در حال انجام است که توانستیم با این رکابزن مازنی گفتگویی را داشته باشیم.

سین: خودتان را معرفی کنید؟

جیم: محمد آقا میربابایی از مازندران و اهل بابلسر.متولد آذرماه 55 که 40 ساله هستم و مجرد.


سین: چه شد که به خوزستان سفر کردید؟

جیم: من تصمیم گرفتم با دوچرخه ام سفری را به کل استان ها و شهرستان های کشورم داشته باشم در این سفر نیز تا کنون استان های مازندران، گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه وایلام را پشت سر گذاشتم و چند روزی است که مهمان خوزستانی ها شده ام.

سین: پس از چند روز به خوزستان رسیدید؟

جیم:  پس از گذشت 138 روز به اهواز رسیدم و ناگفته نماند پیش از این به شوشتر، دزفول، اندیمشک و ملاثانی سفر کرده بودم و پیش بینی می کنم کل سفر ایران گردی 2 سال دیگر به اتمام برسد.

سین: تقریبا 3 سال شما دوری از خانواده را باید تحمل کنید دلتنگ نمی شوید؟
 
جیم: طبیعی است که برای خانواده ام دلتنگی می کنم ، آنها نیز بیشتر دلشان برایم تنگ می شود اما ناچارم این دلتنگی ها را تحمل کنم چون هدفی بزرگتر دارم و می خواهم در  حیطه ورزش به مردم خدمت نمایم.

سین: هدف از این سیر و سفرها آن هم با دوچرخه چیست؟

جیم: با توجه به فرموده آقا که به ترویج ورزش های همگانی تاکید دارند ، هدف من نیز ترویج دوچرخه سواری است و با توجه به این که شعار امسال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل است سفر من نیز به منظور ترویج فرهنگ گردشگری برای کمک به اقتصاد کشور می باشد و همچنین زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای مدافع حرم از دیگر اهداف من است.

گفتگویی خواندنی با رکوردزن مازنی

سین: در خصوص شهدا فعالیتی را انجام داده اید؟

جیم: من به هر شهری که سفر می کنم عکس شهدای مدافع حرم آن شهر را نیز در قالب پوستر چاپ و تکثیر می نمایم و به مسئولین اول شهرها و استان ها هدیه می کنم.

سین: مسئولین مازندران برای سفر شما چه تمهیداتی را در نظر گرفتند؟
جیم: از طریق اداره ورزش و جوانان مازندران به تمام استان ها فکسی مبنی بر سفرم به سایر استان ها ارسال شد و به هر استانی که می رسم آن استان به استان همجوار ورودم را اطلاع می دهد.

سین: بعد از خوزستان مقصدتان کجاست؟
جیم: بعد از این به بوشهر، هرمزگان و... در پایان نیز کل سفرم را در قالب سفرنامه ای تقدیم رهبر می نمایم.

سین: بزرگترین آرزوی شما چیست؟
جیم: ساختن دوچرخه ای حرفه ای و خدمت به ورزش کشورم.



سین: تا کنون مسئولین در این سفر توقعات شما را برآورده کرده اند؟
 
جیم: برای خود توقعی ندارم فقط سعی می کنم در حد توان می خواهم یاد شهدا را زنده نگه دارم و به فرموده مقام معظم رهبری عمل کنم به همین دلیل انتظار دارم مسئولین از من حمایت کنند.برای من پول مهم نیست و تمام هزینه هایم را بصورت شخصی تامین می کنم ولی حداقل از من بپرسند شام یا ناهار خورده ای ؟؟

سین: از خاطره ای ماندگار در  این سفر برایمان بگو.
جیم: خاطره ها زیاد است اما دو خاطره دارم که واقعا مرا تحت تاثیر خود قرار داد.
روزی به همراه خادمین آستان قدس رضوی به خانه شهید هاشم دهقانی نیا قهرمان تکواندو کشور و استان اردبیل رفتم.لباسم توجه دو پسر بچه دوقلو یکساله را به خود جلب کرد و آنها به سمتم آمدند و سرگرم بازی شدیم.

بعد متوجه شدم آنها فرزندان شهید دهقانی هستند که در 6 ماهگی بی پدر شده اند .اما با توجه به بیداد رقابت های تجملاتی که این روزها بسیار به چشم می خورد سادگی در این خانه موج می زد و حتی مبلی نداشتند و زمین نشین بودند.

خاطره دوم مربوط به مهر مادری است.مهری که پاک است و خدا در دل تمام مادران دنیا گذاشته چه انسان چه غیر از آن.
در مسیر ایلام بودم که صحنه ای توجهم را جلب کرد.سگ و گربه ای مشغول بازی بودند .در بهت و حیرت بودم تا اینکه ساکنان آنجا ماجرا را تعریف کردند.

گفتگویی خواندنی با رکوردزن مازنی

گربه در زمان شیرخوارگی مادر خود را از دست داده است و سگ هر روز برای سیر کردن گربه از شیر خود به گربه و توله های خود می داد
توله ها بزرگ شدند و مادر را ترک کردند اما گربه در کنار سگ مانده و زندگی می کنند.

سین: اگر دوچرخه سواری را انتخاب نمی کردید به کدام رشته ورزشی روی می آوردید؟
جیم: سالها پیش من بوکسور بودم ، مطمئنا بوکس در اولویت است.

سین.حرف آخر.

جیم: با توجه به اینکه در اسلام به ورزش بخصوص در میان جوانان بسیار تاکید شده است و رهبر نیز به ترویج ورزش های همگانی تاکید دارند انتظار می رفت مسئولان نه فقط به من که به عنوان ورزشکار، مهمان استان ها بودم بلکه به ورزشکاران استانشان بیشتر اهمیت می دادند تا حداقل جوانان بخاطر بیکاری به مسائل دیگر سرگرم نشوند و ورزش را به عنوان مناسب ترین سرگرمی انتخاب کنند.

گزارشی از الهام وادی

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.