اصفهان؛

یک میلیون و 535 هزار خانوار در استان اصفهان سرشماری شدند

قائم مقام ستاد سرشماری استان اصفهان گفت: تا روز 28 آبان امسال و به پایان رسیدن سرشماری میدانی، یک میلیون و 535 هزار و 615 خانوار در این استان سرشماری شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا لعلی افزود: کل خانوارهای برآورد شده در استان اصفهان حدود یک میلیون و 600 هزار خانوار است که تا کنون حدود 4.3 درصد از آنها، خانوار غایب در سرشماری بودند.
وی ادامه داد: پیش بینی اولیه ما برای خانوارهای غایب حدود 6 درصد بود.
لعلی با تاکید بر اینکه تلاش می شود در فرصت باقی مانده تا یکم آذر، همه خانوارهای غایب در استان اصفهان نیز سرشماری شود، اظهار کرد: بیشتر خانوارهای غایب در شهرک های اقماری، حاشیه شهرها و مسکن مهر بودند.
وی تصریح کرد: برخی از خانوارهای غایب نیز جزو افرادی هستند که مکان مورد نظر، اقامتگاه دوم آنها محسوب می شود.
قائم مقام ستاد سرشماری استان اصفهان گفت: از کل خانوارهای استان، حدود 56 درصد بصورت مصاحبه حضوری و حدود 39 درصد بصورت اینترنتی، سرشماری شدند و حدود 4.3 درصد نیز غایب بودند.
وی درباره جمعیت توضیح داد: اکنون نمی توان رقم دقیق جمعیت را اعلام کرد هرچند بطور قطع، جمعیت استان بالای پنج میلیون نفر است.
جمعیت استان اصفهان بر اساس سرشماری سال 90 حدود چهار میلیون و 883 هزار نفر بود.
لعلی همچنین گفت: مرکز آمار کشور تعداد خانوارهای استان اصفهان در سال 95 را حدود یک میلیون و 731 هزار خانوار پیش بینی کرده بود اما پیش بینی ستاد سرشماری استان، یک میلیون و 600 هزار خانوار بود.
سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 کشور در مرحله نخست بصورت اینترنتی از چهارم تا سی ام مهر انجام شد.
سرشماری حضوری نیز از 28 مهر آغاز شد و تا یکم آذر تمدید شده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار