دادستان جدید نظامی آذربایجان غربی معارفه شد

مراسم تودیع و معارفه دادستان نظامی آذربایجان غربی با حضور معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مراسم تودیع و معارفه دادستان نظامی استان با حضور معاون حقوقی و قضائی سازمان قضائی جمهوری اسلامی ایران و  مسوولان قضایی استان و نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد.

معاون حقوقی و قضائی سازمان قضائی جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با بیان اینکه تنها مرجع قضایی اختصاصی بر اساس  اصل ۱۷۲ قانون برای رسیدگی به جرایم نیروهای مسلح این سازمان ” داسرا و دادگاه نظامی است ” تاکید کرد : ویژگی خاص این قشر باعث حساسیت به این حوزه شده و رسیدگی و مدیریت در این بخش بسیار سخت بوده و بایستی در رسیدگی ها اقتدار فرماندهی به قوت خود باقی باشد.

حجت الاسلام دکتر محمد مصدق با اشاره به فرمایش رهبری که ” رسیدگی در این حوزه ظرافت خاص می خواهد ” خاطرنشان ساخت : به جرایم نیروهای مسلح باید قدرتمندانه رسیدگی شود و بر همین اساس در آئین دادرسی کیفری مصوب سال ۹۲ بخش ویژه ای اختصاص یافته و از ماده ۵۷۱ تا ۶۴۶ حدود ۷ ماده به قوانین نیروهای مسلح و چگونگی احضار فرماندهان اشاره شده است.

او ادامه داد : صلاحیت رسیدگی نیروهای مسلح ۲ مورد است که یکی از آنها بر قانون اساسی و دیگر حسب مورد اعلامی از سوی حضرت امام و رهبری واگذار شده ، می باشد.

معاون حقوقی و قضائی سازمان قضائی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خصوصیت خوب ” کریم نوروزی ، دادستان سابق ” تاکید کرد : تعامل خوب با فرماندهان نظامی و انتظامی و حضور در نقاط صعب العبور و ارتباط بسیار صمیمی با سربازان و رسبدگی به مشکلات آنها و شجاعت و قاطعیت از خصوصیات بارز  ایشان است که در سال ۹۰ به عنوان مدیر نمونه معرفی شده است و مدیریت عالی سارمان تصمیم گرفت وی را به عنوان ریاست سازمان در استان اردبیل منصوب نماید.

حجت الاسلام مصدق با اشاره به سوابق ” رسول صبحدل ” که پیش از این مستشار نظامی دادگاه تجدیدنظر استان بود و به عنوان دادستان جدید نظامی استان  معرفی می شود ، گفت :  ایشان از سال ۷۱ در  مسوولیت های مختلف دادسرای نظامی مشغول خدمت بوده و امروز در حالی به عنوان دادستان نظامی استان معرفی می شوند که با کوله باری از تجربه در زمینه مسائل نظامی و قضائی توانسته اعتماد مجموعه را به خود جلب نماید تا مسوولیت سنگین دادستانی به وی واگذار شود

 رییس سازمان قضائی نیروهای مسلح آذربایجان غربی در این مراسم ” مدیریت در سازمان قضائی نیروهای مسلح در سمت دادستان نظامی را کاری جهادی معرفی کرده  ” و گفت : بر اساس اصل ۱۷۲ قانون اساسی وظیفه رسیدگی به جرایم نظامیان برعهده سازمان قضائی است و دادستان نظامی در نوک پیکان این رسیدگی ها انجام وظیفه مینماید.

دکتر رضا صمیمی ادامه داد : از آنجا که تامین امنیت و پاسداری از ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع از کیان این آب و خاک با نیروهای مسلح است لذا امر رسیدگی به جرایم این عزیزان ظرافت خاصی را می طلبد.

وی تاکید کرد : دادستان نظامی باید علاوه بر داشتن علم حقوق بر علوم نظامی و انتظامی و نوع ماموریتهای نیروهای نظامی و انتظامی تسلط داشته و ضمنا شم امنیتی هم داشته باشد تا نوع تصمیمات او منجر به بروز تبعات امنیتی بر کشور نشود و این یک جهاد است که باز بدلیل اینکه باید شان و منزلت نیروهای مسلح همواره حفظ شود تا اقتدار و توان آنها کم نشود نمیتوان کمیت و کیفیت مدیران سازمان قضایی را منتشر کرد و از آنان با نصب تابلو و بنر و این جور چیزها تقدیر نمود.

در این مراسم رسول صبحدل به عنوان دادستان نظامی استان معرفی شد و از تلاش های چندین ساله کریم نوروزی با  اهدای لوح و هدایایی ویژه ای تقدیربه عمل آمد.

لازم به ذکر است کریم نوروزی دو هفته پیش به عنوان رئیس سازمان قضاوئی نیروهای مسلح استان اردبیل منصوب و طی مراسم ویژه ای معارفه شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.