آخرین تمهیدات برای بازگشت زائران اربعین حسینی /کاهش دمای هوا در کربلا و نجف

از روز یکشنبه کاهش محسوس دما در استان های کربلا و نجف را خواهیم داشت، همچنین مدیرکل برنامه ریزی و نظارت برخدمات مسافری راه آهن از جابه جا کردن بیش از 2 هزار زائر حسینی از ایستگاه خرمشهر به تهران خبرداد.

کوروش بهادری مدیر کل هواشناسی خوزستان در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش دما شهرهای کربلا و نجف خبر داد و گفت: امروز در اکثر نقاط خوزستان و شهرهای کربلا و نجف دما 6 الی 7 درجه سانتی گراد کاهش یافته از این رو از زائرین تقاضا داریم که مراقبت های لازم را به عمل آورند.

وی افزود: امروز رطوبت در شهرهای اهواز  80 درصد،آبادان 60 درصد، چزابه 70 درصد و شلمچه 65 درصدبوده است و هوای  این شهر ها همراه با مه صبحگاهی گزارش شده است.

بهادری ادامه داد: امروز حداقل دمای کربلا و نجف 11 درجه سانتی گراد و حداکثر 27 درجه سانتی گراد است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: براساس نقشه های هواشناسی از اواخر روز دوشنبه و سه شنبه در مسیر برگشت زائرین بارش های رگباری پیش بینی می شود. از این رو از زائرین تقاضا داریم که در اسرع وقت نسبت به جابه جایی خودرو خود در مناطق باتلاقی اقدام نمایند.


آخرین تمهیدات برای بازگشت زائران اربعین حسینی /کاهش دمای هوا در کربلا و نجف

جابه‌جایی بیش از 2 هزار زائر در مسیر راه‌آهن خرمشهر به تهران

علی کاظمی منش مدیرکل برنامه ریزی و نظارت برخدمات مسافری راه آهن در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت زائران کربلا گفت: قطار فوق العاده ای از اول تا پنجم آذرماه برای زائران خرمشهر به تهران درنظر گرفته شده است و این قطار روزی دوبار این مسیر را طی می کند.

وی افزود : تا کنون 2 هزار مسافر از ایستگاه خرمشهر به تهران جابه جا شده اند.

کاظمی اظهار کرد: طی چند روز گذشته برای اعزام زائران حسینی مسیر فوق العاده ای از تهران تا خرمشهر  درنظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: از روز گذشته تا کنون هفتاد هزار مسافر در مسیر خرمشهر- شلمچه جابه جا شده است.

لزوم آمادگی زانران اربعین حسینی با همراه داشتن تجهیزات زمستانی در پی بارش شدید برف 

یاسر خالدی رییس سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد : بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی کشور از اواخر روز دوشنبه و اوایل روز سه شنبه شاهد کاهش شدید دمای هوا در حوزه استان های ایلام ، کرمانشاه ، همدان ، مرکزی وتهران خواهیم بود.

وی افزود: این کاهش ها باعث منفی شدن دما در این استان ها شده و کمترین دما در حوزه استان همدان است که به منفی  9 درجه می رسد . همچنین در روزهای سه شنبه و چهار شنبه با بارش برف در استان های مذکور مواجه خواهیم شد. لازم به ذکر است درمحورهای منتهی به گردنه ها این بارش ها به صورت برف سنگین رخ خواهد داد. 


آخرین تمهیدات برای بازگشت زائران اربعین حسینی /کاهش دمای هوا در کربلا و نجف

رییس سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور  ادامه داد : توصیه می شود زائران در مسیر بازگشت به محض ورود به ایران وسایل نقلیه خود را به تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ ، پر کردن باک بنزین خودروها  تاحد ممکن ، داشتن موادغذایی و لوازم گرمایشی مورد نیازشان مجهز کنند  تا در صورت توقف های طولانی مدت آمادگی کامل را برای مقابله با مشکلات احتمالی را داشته باشند . 

خالدی در خصوص آخرین آمار تردد زائران اربعین حسینی گفت : از آغاز راهپیمایی اربعین حسینی و ابتدای ماه صفر تاکنون یک میلیون و 902 هزار و 606 نفر از طریق مرزهای زمینی مهران ، چذابه و شلمچه از ایران به خاک عراق اعزام شده اند .  

رییس سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور افزود : انتظار می رود موج بازگشت جمعیت زائران اربعین حسینی از عراق و از طریق مرزهای زمینی مهران ، شلمچه و چذابه یک میلیون و 216 هزار و 760 نفر باشد و از این تعداد سهم ورود زائران از مهران 47.5  ، شلمچه 34.8  و چذابه 17.7 درصد از کل تردد های مرزی باشد . 

وی تاکید کرد : زائران اربعین حسینی برای سهولت در تردد بهتراست از مرزهای استان خوزستان به ویژه مرز چذابه به دلیل خلوت بودن مسیر کاهش ترافیک و خدمات دهی بهتر برای ورود به کشور استفاده کنند . 

خالدی در پایان گفت : تردد وسائل نقلیه به جز وسایل نقلیه عمومی شامل اتوبوس های بین شهری از ایلام به سمت مهران به دلیل تخلیه بار ترافیکی ممنوع  و فقط اتوبوس های خالی برای انتقال و بازگشت زائران به داخل کشور و استان های مقصد آنها مجاز به تردد هستند . 



انتهای پیام / 









اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار