مقام سازمان ملل: کره شمالی به اقدامات تحریک‌آمیزش پایان دهد

معاون دبیرکل سازمان ملل با اشاره به آزمایش‌های اتمی اخیر کره شمالی، از پیونگ‌یانگ خواست به برنامه ساخت «تسلیحات هسته‌ای» خود پایان دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، معاون دبیرکل سازمان ملل از کره شمالی خواست به اقدامات «تحریک‌آمیز نظامی» و «برنامه تسلیحات هسته‌ای» خود پایان دهد. 

«کیم وون سو» گفت برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی «نگرانی‌های شدیدی» را در 20 سال گذشته به دنبال داشته و چالشی جدی برای نظام منع گسترش تسلیحات هسته‌ای محسوب می شود. 

وی افزود: به نظر می‌رسد کره شمالی، که امسال چهارمین و پنجمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد، به پیشرفت‌هایی در زمینه تولید تسلیحات هسته ای دست یافته است و با توجه به چنین مسئله ای، جامعه بین‌الملل باید با تلاش های منسجم و هماهنگ با چالش‌های ناشی از اقدامات کره شمالی مقابله کند.

این مقام سازمان ملل گفت قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل درباره کره شمالی و دیگر کشورها که در تلاش برای تولید تسلیحات کشتار جمعی هستند ابزارهای کلیدی در جهت حفظ و برقراری صلح و امنیت جهانی محسوب می شوند و از اعضای سازمان ملل خواست در اجرای این قطعنامه‌ها و تحریم ها فعالانه مشارکت کنند. 

در پانزدهمین نشست مشترک سازمان ملل و کره جنوبی، که درباره خلع سلاح و منع گسترش تسلیحات هسته ای در جزیره «ججو» برگزار شد، حدود 60 تن از مقامات از داخل و خارج این کشور برای گفتگو درباره برنامه هسته‌ای کره شمالی و مسائل مربوط به منع گسترش تسلیحات اتمی گردهم آمده بودند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار