مخالفت اوباما با حفاری‌های نفت و گاز در اقیانوس منجمد شمالی

"باراک اوباما" حفاری‌های جدید نفت و گاز را در اقیانوس منجمد شمالی ممنوع اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس؛ تصمیم "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، در ممنوع اعلام کردن حفاری‌های جدید نفت و گاز در آب‌های اقیانوس شمالگان، برای فعالان محیط زیست یک پیروزی بزرگ به حساب می‌آید. حامیان محیط زیست بارها هشدار دادند حفاری‌های نفت و گاز در آب‌های یخ‌زده اقیانوس شمالگان زندگی حیوانات منطقه و گونه‌های محدود گیاهی آن را با تهدید جدی مواجه می‌کند. 

این اقدام اوباما را می‌توان پاسخی دندان‌شکن به "دونالد ترامپ،" رئیس جمهور منتخب آمریکا، و اقدامی پیشگیرانه در جهت بی‌توجهی وی به مسائل آب و هوایی قلمداد کرد.

اوباما طرح 5 ساله حفاری در دریای "چوکچی" و "بوفورت" (بخشی از آب‌های اقیانوس منجمد شمالی) را ممنوع اعلام کرد. این آب‌ها در شمال آلاسکا واقع شده‌اند و دارای ساختار زیست محیطی حساسی هستند. در طرح جدید فقط به حوزه نفتی "آلاسکا کوک اینتل" در جنوب غربی "انکورج" اجازه حفاری‌های جدید داده شده است.

طرح امضا شده بوسیله اوباما از سال 2017 به اجرا گذاشته می‌شود و تا سال 2022 اعتبار دارد. اگر تا آن زمان دونالد ترامپ همچنان رئیس جمهور آمریکا باشد، وی تصمیم می‌گیرد ممنوعیت حفاری‌های جدید را تمدید و یا لغو کند.

حدود 400 دانشمند با امضای طوماری از اوباما خواسته بودند طرحی برای ممنوعیت حفاری‌ها در اقیانوس منجمد شمالی تصویب کند تا محیط زیست این منطقه حفظ شود. جالب آنکه نمایندگان ایالت آلاسکا از حامیان اصلی ادامه حفاری‌ها بودند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار