احتمال بارش برف در تهران/مهران و شلمچه نیمه ابری+ جدول

بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی با نفوذ توده هوای سرد بر روی كشور ، تا روزهای پایانی هفته كاهش شدید دما در غالب مناطق كشور رخ خواهد داد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی با نفوذ توده هوای سرد بر روی كشور ، تا روزهای پایانی هفته كاهش شدید دما در غالب مناطق كشور به ویژه نیمه شمالی رخ خواهد داد. 

در سه روز آینده بارش برف و باران و وزش باد در استانهای ساحلی خزر، اردبیل ، دامنه های جنوبی البرز و به صورت پراكنده در شمال شرق پیش بینی می شود.

شدت بارش در روز شنبه در گیلان و غرب مازندران و روز یكشنبه در گیلان و مازندران خواهد بود از این رو آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها در این استانها پیش بینی می شود. 

همچنین با توجه به بارش برف، مه آلودگی و لغزندگی جاده های كوهستانی در دامنه های شمالی و جنوبی البرز پیش بینی می شود. دریای خزر نیز در سه روز آینده مواج است.

لازم به ذکر است در روز یک شنبه هوای تهران نیمه ابری در بعضی ساعات ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد و احتمال بارش برف در اواخر وقت را شاهد خواهیم بود.


کاهش شدید دما در اکثر نقاط کشور + جدول

کاهش شدید دما در اکثر نقاط کشور

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کبری رفیعی  کارشناس هواشناسی در تشریح وضعیت آب وهوای امروز گفت:با توجه به نفوذ هوای سرد به داخل کشور تا پایان هفته کاهش شدید دما در اغلب مناطق کشور به ویژه در نواحی شمالی کشور رخ خواهد داد، همچنین بارش برف و باران همراه با وزش باد در استان های ساحلی خزر ، اردبیل ، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور را شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه افزود : شدت بارش ها امروز در گیلان و غرب مازندران  سبب آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح رودخانه ها در این مناطق می شود، همچنین  در دامنه های کوهستانی جنوبی و شمالی البرز مه غلیظ پیش بینی می شود .

رفیعی اظهار داشت : طی سه روز آینده دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی در پایان دمای هوای امروز تهران را در گرم ترین ساعات 16 درجه سانتی گراد اعلام کرد.



جدول آب و هوای استان های کشور


کاهش شدید دما در اکثر نقاط کشور + جدول


وضعیت آب و هوا در اربعین :


استان ها

پیش بینی وضعیت آب و هوای امروز

بیشینه دما امروز

کمینه دما

امروز

پیش بینی وضعیت آب و هوای فردا

بیشینه دما

فردا

کمینه دما

فردا

شلمچه

ابری همراه با غبار صبحگاهی

27

17

کمی ابري تا نیمه ابري گاهی وزش باد

27

17

مهران

کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد

23

13

نیمه ابری گاهی وزش باد

22

12



































انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۲۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۵
بیزحمت اگه میشه برا بارندگی ولغزندگی تعطیلمان کنید//لغزندگی خطر ناکه
آخرین اخبار