شاعران «اربعین» را عاشقانه قلم زده اند

یک شاعر آیینی معتقد است که شاعران در قبال حرکت پرشکوه اربعین، مسئولانه و عاشقانه عمل کرده اند.

یک/شاعران «اربعین» را عاشقانه قلم زده اند
احمد بابایی شاعر آیینی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تجلی اربعین در اشعار آیینی امروز گفت: راهپیمایی اربعین، اتفاق بی مانندی در تاریخ اسلام است که پس از قرن ها غیرت دینی و عاطفه مذهبی، به قدرتمندترین حالت، خرج بهترین مسیر هدایت شده است.  
 
وی افزود: عموم هنرمندان و شاعران به طور ویژه، در قبال این واقعه حیرت بار، وظیفه ای دینی، ملی و انسانی دارند. زیرا راهپیمایی اربعین، در عالم تمثیل، مانند راهپیمایی فتح مکه بوده و شدیدا عطر فتح آخرالزمانی و موعود گرایانه دارد. راهپیمایی که قدم های آن برای حزب شیطان سرسام آور است و این خاصیت تشیع قرآنی است.
 
این شاعر در ادامه تصریح کرد: شیعه سیاسی، فهیم و زمان شناس، در این راهپیمایی مغناطیس عظیم نهضت شهادت طلبانه حسین را درک می کند. شاعران نیز در قبال این حرکت پرشکوه، مسئولانه و عاشقانه عمل کرده اند و قطعا پس از این بیشتر از پیش خواهیم خواند و شنید.  
 
وی در پایان در خصوص آثاری که در این حوزه نگاشته خاطرنشان کرد: بعد از سال ها انتظار تا به حال سه مجموعه شعر از من منتشر شده است. مجموعه عاشورایی «بی هوا» و مجموعه علوی «یک هیچ» که توسط انتشارات آرام دل منتشر شد و دفتر غزل های آیینی «زلالود» که از سوی انتشارات جمهوری روانه بازار کتاب شد.
 
شایان ذکر است؛ از این شاعر دو مجموعه دیگر بزودی منتشر خواهد شد که یکی از آن ها برای حضرت زینب کبری (س) سروده شده و مجموعه دیگر هم یک دفتر غزل آیینی است.
 
 
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار