آبادان؛

رشد 43 درصدی خروج و 160 درصدی ورود زائران اربعین از شلمچه و چذابه در سال جاری

ورود زائران اربعین از شلمچه و چذابه در سال جاری 160درصد رشدافزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛مصدقی  مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت:در ایام پیاده روی اربعین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد 43 درصدی خروج زائران از مرزهای شلمچه و چذابه و رشد 160 درصدی ورود زائر به کشور از این دو مرز را شاهد بودیم.

مسعود مصدقی در نشست خبری تشریح اقدامات این اداره کل برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی در استان خوزستان، افزود:ناوگان حمل و نقل عمومی برای انتقال زائرانی که از عتبات عالیات به کشور باز می گردند، فراهم است.

وی گفت:بر اساس آمار، تردد در هر دو مرز شلمچه و چذابه تقریبا برابری می کند، ولی ظرفیت پذیرش زائران در مرز شلمچه بیشتر است.

مصدقی افزود:همچنین بر این اساس، میزان تردد خودرو از مسیرهای منتهی به دو مرز خوزستان در ایام اربعین امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 68 1درصدی را نشان می دهد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در ادامه سخنانش با بیان برنامه ریزی ستاد اربعین استان برای بازگشت زائران، ظرفیت ناوگان اتوبوس برون شهری خوزستان را 880 دستگاه برآورد کرد و گفت:محدودیتی برای استفاده از ظرفیت ناوگان عمومی برای بازگشت زائران وجود ندارد و اتوبوس های استان های اصفهان، هرمزگان، فارس، بوشهر، یزد، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد در پایانه شلمچه مستقر شده اند.

وی افزود:بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین کشور به دلیل اینکه اتوبوس ها در یک سفر خود، بدون مسافر هستند، لذا قیمت بلیت زائران در این مسیرها دوبرابر شده است.

وی همچنین گفت:36 مجمتع خدمات رفاهی بین شهری شناسنامه دار در استان خوزستان به زائران عتبات عالیات و مسافران خدمات ارائه می دهند و برای تامین سوخت مورد نیاز خودروها، دو جایگاه سوخت سیار در مسیر چذابه و دو جایگاه سوخت در مسیر شلمچه مستقر شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در ادامه سخنانش همچنین از آماده سازی پارکینگ 35 هکتاری برای استقرار خودروهای شخصی زائران در مرز شلمچه، افزود:40 گشت راهداری نیز در مسیر پرتردد زائران در مسیرهای چذابه و شلمچه مستقر شده است .

مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان از مبادی تردد زائرا ن اربعین حسینی به عراق است.

مرز شلمچه از مبادی اصلی تردد زائران اربعین حسینی در 15 کیلومتری میدان مقاومت شهر خرمشهر قرار دارد.

بر اساس پیش بینی ها حدود یک میلیون زائر در اربعین امسال از مرز شلمچه تردد می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.