وزارت بهداشت در هفته‌ای که گذشت؛

مشكلات تنفسی در صدر ماموريت‌هاى اورژانس/ استقرار 7 بيمارستان صحرايی در سه مرز مهران، شلمچه و چذابه

وزارت بهداشت در هفته گذشته 150 دستگاه آمبولانس را به سمت عراق اعزام و خود را براى مقابله با هر گونه مشكل بهداشتى و درمانى در مراسم اربعين آماده كرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت بهداشت هفته گذشته را با بدرقه تيم اصلى فوريت هاى پزشكى به مراسم اربعين آغاز كرد و در طول هفته با افزايش بار مراجعات به اورژانس به دليل آلودگی هوا رو‌به‌رو بود.

**توصيه وزير بهداشت به نيروهاى اعزامی فوريت هاى پزشكى
هاشمی در مراسم بدرقه کاروان بهداشت و درمان به مراسم اربعین عنوان کرد: دستگاه های همچون پلیس و راه داری نیز نهایت تلاش خود را می‌کنند از شما اعضای فوریت های پزشکی خواهش می کنم در مورد بیماری های واگیر دار از خود مراقبت کنید تاکنون حدود 70 درصد واکسن آنفولانزا تزریق کرده این و ای کاش این اقدام به تمامی نیروها تعميم داده می شد.

**استقرار 7 بيمارستان صحرايی در سه مرز مهران، شلمچه و چذابه
پیرحسین کولیوند در مراسم بدرقه کاروان بهداشت و درمان به اربعین با اشاره به سه برابر شدن فعالیت‌های فوریت‌های پزشکی نسبت به سال گذشته گفت: 14 هزار نیرو در تمام مسیرهای کل کشور توسط 2 هزار و 200 پایگاه فوریت‌های پزشکی به سایرین خدمات ارائه می‌دهند و تاکنون تعداد قابل توجهی متخصص به کربلا اعزام شده است.

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت عنوان کرد: هفت بیمارستان صحرایی در سه مرز مهران، شلمچه و چذابه، 17 درمانگاه سرپایی و 20 بیمارستان پشتیبان در مراسم اربعین فعالیت می‌کنند، همچنین بیمارستان‌های حضرت امام حسین (ع) در مهران و بیمارستان شهید بقایی اهواز پشتیبان CPRNE هستند.

**سهم 2 هزار ميلياردى دارو از فروش محصولات دانش‌بنيان
وزیر بهداشت با اشاره به ورود بیش از 100 قلم داروی جدید در طول این دولت به بازار افزود: هیچ دارو و وسیله‌ای علی‌رغم گذشته رونمایی نمی‌شود مگر اینکه در بازار به عرضه گذاشته شود تاکنون 2 هزار میلیارد تومان خرید داخل سهم دارو بوده است البته 100 داروی جدید با نگاه به ارزش دلاری و ریالی رقم ارزشمندی است.

هاشمی سهم 10 درصدی بازار دارو را 4 میلیارد دلار اعلام کرد و ادامه داد: این سهم در طول دو سال گذشته از 61 درصد به بیش از 70 درصد افزایش داشته است و تلاش داریم سهم ریالی تولید داخل را در بازار نیاز کشور افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: البته هنوز به دوره بلوغ در صنعت صادرات دست پیدا نکرده‌ایم با وجود اینکه صادرات در طول سه سال گذشته رشد 2.5 برابری داشته است اما شرکت‌ها به کمک معاونت علمی برای دریافت تسهیلات نوسازی نیاز دارند تا امکان حضورشان در بازارهای بین‌المللی افزایش یابد.

وی یادآور شد: علاوه بر ارائه تسهیلات از سوی معاونت علمی خواستار تشخیص تولیدکننده حقوقی را از مدعی توسط این معاونت هستیم.

**يك ميليون و 500 هزار مواليد در كشور
سیاری عنوان کرد: نرخ باروری 2.1 درصد میزان متعادل محسوب می شود و اگر این میزان و می ان کمتر از ان نشانه کاهش رشد باروری است.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت بیان کرد: در دهه ۶۰ و ۷۰ میزان باروری کاهش پیدا نمود و در دهه هشتاد این میزان کاهش بیشتری داشت اما درحال حاضر نرخ باروری متقف و رو به افزایش است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر جمعیت کشور رو به افزایش است که در سال ۹۲ بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر متولد شده اند.

**افزايش 15 درصدی حجم تماس‌ها با اورژانس
اسماعیل فراهانی معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه در پی تشدید آلودگی هوا در 31 نقطه پر رفت و آمد شهر تیم های اورژانس مستقر شده‌اند، گفت: از این 31 نقطه 23 نقطه موتور آمبولانس و 8 نقطه آمبولانس مستقر شده است. 

وی با اشاره به اینکه علاوه بر تیم های اورژانس مستقر در سطح شهر پایگاه های اورژانس هم فعالیت می کنند، عنوان کرد: حجم تماس ها با اورژانس در پی تشدید آلودگی هوا  15 درصد افزایش پیدا کرده است که 10 درصد این افزایش مربوط به ماموریت های مرتبط به عوارض آلودگی هوا گزارش شده است. 

**مطالبات 10 هزار ميلياردى بيمارستان‌ها از سازمان‌های بيمه‌گر
محمد حاجی آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: مطالبات بیمارستان های ما از سازمان های بیمه گر پایه قریب به ۱۰ هزار میلیارد تومان شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در مجلس حدود ۸ هزار میلیارد تومان به عنوان اصلاحیه بودجه در این خصوص در نظر گرفته شده ولی در تبدیل به نقدینه شدن این اوراق مشکلاتی وجود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار