دیدار نخست‌وزیر ژاپن و ترامپ در نیویورک

نخست‌وزیر ژاپن نخستین مقام ارشد سیاسی جهان است که به طور رسمی با رئیس‌جمهور منتخب آمریکا دیدار کرد.

دمذاکره آبه و ترامپ در نیویورکبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از آسوشیتدپرس، "شینزو آبه،" نخست‌وزیر ژاپن، نخستین رهبر سیاسی در جهان است که از زمان پیروزی "دونالد ترامپ،" رییس‌جمهور منتخب آمریکا، در انتخابات با وی دیدار کرده است. 

شینزو آبه دیدار خود با ترامپ را "واقعا صمیمانه" خواند، اما به تمامی جزییات این گفت‌وگو اشاره نکرد. وی در کنفرانس خبری پس از دیدار با ترامپ گفت: من بر این باور هستم که بدون اعتماد میان دو کشور، آن‌ها هرگز در آینده با یکدیگر اتحاد نخواهند داشت. در پی دیدار امروز من متقاعد شدم که آقای ترامپ رهبری است که من می‌توانم به وی بسیار اعتماد کنم.

نخست‌وزیر ژاپن افزود این دیدار نظر وی را در این خصوص که می‌تواند با ترامپ رابطه‌ای بر اساس اعتماد ایجاد کند، مستحکم‌تر کرده است. وی هم‌چنین افزود: من نظرات اساسی خود در خصوص مسایل مختلفی برای آقای ترامپ مطرح کردم. اما از آنجایی که آقای ترامپ هنوز رسما آغاز به کار نکرده است و هم‌چنین جلسه امروز جلسه‌ای غیر رسمی بود، مایل نیستم به این جزییات این دیدار اشاره کنم.  

نخست‎وزیر ژاپن خاطر نشان کرد که دو طرف توافق کرده‌اند با هدف مذاکرات جدی تر در خصوص طیف گسترده‌تری از مسایل مجددا با یکدیگر دیدار کنند. 


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار