کرمانشاه؛

خریدهای خود را در داخل استان انجام دهند

یک استاد دانشگاه از مسئولین دستگاه های استان خواست تا خریدهای خود را در داخل استان انجام دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛سهراب دل‌انگیزان از مدیران استانی خواست تا تمامی نیازمندهای خود را از استان خریداری کنند، چراکه این اقدام خواهد توانست در ایجاد گردش مالی بیشتر در استان مثمر ثمر باشد.خرید تولیدات داخل استانی باعث ایجاد درآمدزایی در استان می‌شود و می تواند در از بین رفتن یا کاهش رکود اقتصادی استان اثرگذار باشد.

این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه با اشاره به وجود یک فاکتور به نام ضریب تبدیل هزینه به درآمد در علم اقتصاد گفت: وقتی بودجه‌های استانی صرف خرید از فروشندگان داخلی می‌شود، همان بودجه دو بار وارد چرخه اقتصادی استان خواهد شد و می تواند در استان منشا درآمد باشد، در حالیکه خرید از استان‌های دیگر عملا درآمدزایی را برای آن استان‌ها به همراه خواهد داشت.

 عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: اگر مدیران این دغدغه را داشته باشند که تجهیزات مورد نیاز خود را از استان تامین کنند، شاهد رونق اقتصادی در استان خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه از نظر علم اقتصاد ضریب تعمیر و نگهداری وسایل دم‌دستی ادارات بین 8 تا 15 درصد است، گفت: اگر ادارات این میزان هزینه ‌های خود را در داخل استان انجام دهند کمک زیادی به اقتصاد استان خواهند کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه همه استان‌ها به موضوع بومی گزینی ورود کرده‌اند، خواستار برنامه‌ریزی مسئولان استان برای ورود به این مقوله شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.