گرگان؛

تاکید معاون وزیر راه و شهر سازی بر لزوم حفظ بافت تاریخی گرگان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر لزوم حفظ بافت تاریخی گرگان بایدتاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ محمد سعید ایزدی امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری گلستان گفت: ضعف ایمنی محلات در برابر حوادث طبیعی، بروز آسیب های اجتماعی، مشکلات محیط زیستی، فقر مالی و شهری، نابرابری های اجتماعی و ضعف زیرساخت ها به خصوص حمل و نقل عمومی از مشکلات این نقاط است.

وی افزود: آنچه داشته ایم را از دست داده ایم و آنچه به دست آوردیم ارتباطی به گذشته و هویت ما ندارد.

ایزدی ادامه داد: گرگان بی نظیر اندیشه ایرانشهری است و تلاش می کنیم با بازخوانی اندیشه گذشته و مولفه های سبک زندگی ایرانی اسلامی و مطابقت آن با زندگی امروز، هویت از دست رفته را به زندگی ها برگردانیم.

وی اضافه کرد: با توجه به آثار باقی مانده در بافت تاریخی گرگان می توان این ظرفیت بزرگ را به جهانیان معرفی کرد و این مسئله کمک بزرگی برای معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی و احیای تمدن ایران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تعداد دستگاه های دخیل و ناهماهنگی ها باعث شده کارها بخشی و جزیره ای شود و تاثیرگذاری لازم را نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل باید از سیاست باز آفرینی استفاده کرد و از توان سایر دستگاه ها به خصوص بخش خصوصی استفاده جدی کرد.

ایزدی همچنین تاکید کرد: موزه معماری و شهرسازی در گرگان باید ایجاد شود و اسناد شهری گرگان از گذشته تا برنامه های سال های بعد به نمایش درآید.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.