اصفهان؛

توقیف 777 میلیاردریال کالای قاچاق دراصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از توقیف 777 میلیاردریال کالای قاچاق در اصفهان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: موضوع مبارزه با قاچاق كالا به عنوان یكی از اولویت های اول جرایم در سال 95 در دستور كار ویژه نیروی انتظامی قرار گرفت و در همین زمینه نیز فرماندهی انتظامی استان با تشكیل قرارگاه و استفاده از بسیج نیروها، امكانات و تعامل با سازمان های ذی ربط در موضوع مبارزه با قاچاق كالا و ارز تمركز خود را بر روی مقابله با این جرم قرار داد.

عبدالرضا آقاخانی وی افزود: استان اصفهان به دلیل اینكه در مركز كشور قرارگرفته و به عنوان شاهراه و كریدور اصلی اتصال جنوب به شمال است به همین جهت این مسیر در زمینه بار انداز، دپو و مصرف كالاهای قاچاق مورد توجه باندها و شبكه های قاچاق است.

وی با اشاره به عملكرد هفت ماهه این قرارگاه بیان کرد: نتیجه اقدامات صورت گرفته در این قرارگاه سبب کشف بیش از 777 میلیارد ریال كالای خارجی قاچاق در این مدت شد که این رقم نسبت به مدت مشابه از رشد 80 درصدی برخوردار است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: پرونده های بالای 10 میلیارد ریال قاچاق كالا 84 درصد و پرونده های بالای 500 میلیارد ریال نیز 180 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشتند.

عبدالرضا آقاخانی بیشترین محموله های كالای قاچاق كشف شده در هفت ماهه امسال توسط پلیس استان را لوازم صوتی و تصویری، قطعات دست دوم وسایل نقلیه، بلوریجات، لوازم آرایشی و بهداشتی، كیف و كفش‌، البسه، برنج، پارچه و سیگار عنوان كرد.

وی با اعلام خبر توقیف492 دستگاه خودروی سبك و سنگین كه حامل كالای قاچاق بودند گفت: برابر قانون ، تمامی خودروهایی كه اقدام به حمل محموله های قاچاق كنند مصادره می شوند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاكید بر اینكه به هیچ عنوان كالاهای قاچاق كشف شده وارد چرخه بازار نمی شوند افزود: در این زمینه با همكاری سازمان های ذی مدخل بیش از 130 تن انواع كالاهای خارجی قاچاق به ارزش 60 میلیارد ریال تا كنون منهدم شدند.

آقاخانی یكی از اقدامات ویژه پلیس اصفهان در زمینه مبارزه با قاچاق كالا را برخورد با باندها و دانه درشت های این جرم دانست و گفت: اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز، پلیس آگاهی این فرماندهی و اقدامات دقیق اطلاعاتی و عملیاتی توانستیم در این مدت هفت باند بزرگ و دانه درشت قاچاق كالا را شناسایی و منهدم كنیم.

وی نظارت و كنترل ویژه بر روی انبارها را از دیگر اقدامات خاص این فرماندهی برشمرد و افزود: در این خصوص دو طرح به اجرا گذاشته شد و یك طرح نیز در حال اجرا است که تا كنون 940 انبار مجاز و غیر مجاز شناسایی شدند .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار