تبریز؛

برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: در راستای توجه به ظرفیت های تاریخی و فرهنگی، چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی آذربایجان شرقی در تبریز برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آبدار با اعلام این خبر گفت: جریان سازی در راستای ارتقای صیانت از میراث فرهنگی و ایجاد طنین توجه به حفاظت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی از اهداف برگزاری ای کنگره است.

وی گفت: این کنگره به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با همکاری دانشگاه هنر اسلامی و با جلب مشارکت پایدار دستگاه های ذیربط در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

رئیس استانی چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی خاطر نشان کرد: بهره برداری از الگوها و آموزه های صحیح گذشتگان و چگونگی برخورد آنها با مواریث فرهنگی و طبیعی می تواند راهگشای برخی مسایل کنونی از جمله آلودگی، توسعه ناپایدار و طرح های نسنجیده باشد.

آبدار در تشریح محورهای کنگره عنوان کرد: حوزه های فرهنگی طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی، منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان شناسی، معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس و راه های فرهنگی از محورهای این کنگره است.

وی افزود: استادان، پژوهشگران، متخصصان و دانشجویان عرصه معماری و شهرسازی می توانند مقالات و نتیجه پژوهش های خود از طریق سایت کنگره به دبیرخانه کنگره جهت ارزیابی و داوری ارسال کنند.

چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی آذربایجان شرقی سوم و چهارم بهمن ماه سالجاری در محل سالن بعثت دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار خواهد شد.

علاقمندان جهت حضور در این کنگره می توانند برای دریافت اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه ارسال مقالات و برگزاری به سایت http://Eazarbaijan.chaui.ir مراجعه کنند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار