شیراز؛

از دستگیری قاتل رئیس بانك تا بازداشت منتشرکننده تصاویر در اینستاگرام

فرمانده نیروی انتظامی فارس از دستگیری قاتل رئیس یکی از بانك ها و بازداشت منتشرکننده تصاویر در اینستاگرام خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گودرزی فرمانده نیروی انتظامی استان فارس امروز در تشریح اقدامات پلیس آگاهی این استان گفت: در یك ماه اخیر شش فقره قتل توسط مأموران پلیس آگاهی كشف شده است. 

وی دستگیری قاتل فراری پس از 10 سال و همچنین شناسایی و دستگیری قاتل رئیس یكی از بانك های شهرستان شیراز را از مهمترین این پرونده ها عنوان كرد. 

گودرزی اظهار کرد: همچنین در پی دستگیری دو نفر متهم توسط مأموران كلانتری شیراز و كشف یك دستگاه ضبط و پخش خودرو از آنان، پرونده تشكیل و به پلیس آگاهی ارسال می شود. 

وی افزود: در تحقیقات تكمیلی پلیس از این افراد 55 فقره سرقت درون خودرو كشف و مالباختگان شناسایی شدند. 

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: برابر اطلاعات رسیده به پلیس فتا مبنی بر اینکه مسافر یكی از هتل های شیراز با مراجعه به کارمندان هتل، شماره کارت آن ها را دریافت و مبلغی وجه نقد از مقصد نامشخص به حساب کارمندان مذکور واریز و سپس مسافر مورد نظر مبالغ را به صورت نقدی از نامبردگان دریافت می کند، موضوع در دستور كار قرار گرفته و فرد موردنظر شناسایی و به مقر انتظامی انتقال داده شد. 

گودرزی خاطر نشان كرد: پس از بررسی های فنی و اطلاعاتی مشخص شد متهم یکی از کلاهبرداران حرفه ای بوده که پس از شناسایی کسبه و مدیران ادارات دولتی از شماره تماس های مختلف با تلفن همراه یا محل کار نامبردگان تماس حاصل و ضمن معرفی خود به عنوان همکار و با جعل عناوین مختلف به مخاطب اعلام که یکی از بستگان وی در بیمارستان است و یا در جاده گرفتار شده و نیاز به مبلغی پول دارد که افراد مذکور نیز مبلغ را به حساب اعلامی نامبرده واریز می کنند که شماره کارت های اعلامی متهم همگی شماره کارت سایر افراد و کارمندان هتل و رانندگان تاکسی بوده است و مبالغ نیز به صورت نقدی از آنها دریافت می شده است. 

بازداشت منتشرکننده تصاویر شخصی افراد در اینستاگرام

وی همچنین گفت: با ارسال 5 فقره پرونده به پلیس فتا مبنی بر هتک حیثیت، مزاحمت و انتشار تصاویر شخصی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت. 

گودرزی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد فردی با تهیه تعدادی سیمکارت تلفن همراه فعال که به نام سایر افراد در استان های دیگر است اقدام به ارسال پیام برای شکات کرده و ضمن ایجاد صفحه ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر شخصی نامبردگان و درج شماره تماس آنها همراه با الفاظ زشت و رکیک کرده است.
 
این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوع، بررسی های فنی و اطلاعاتی لازم انجام و یکی از شکات به عنوان مظنون اصلی شناسایی و در عملیات غافلگیرانه دستگیر و تجهیزات رایانه ای و مخابراتی وی گرفته و مشخص شد همه مزاحمت ها توسط خود وی صورت گرفته و به منظور فریب پلیس و کسب اخبار و اطلاعات از شگرد کشف پلیس اقدام به طرح دعوا و حتی انتشار تصاویر خود در کنار تصاویر سایر شکات کرده است. 

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.