آمریکا برنامه بازاریابی برای محصولات زراعتی در افغانستان را تمدید کرد

آمریکا برنامه بازاریابی برای محصولات زراعتی و باغداری تجارتی موسوم به "چامپ" در افغانستان را برای سه سال دیگر تمدید کرد.

آمریکا برنامه بازاریابی برای محصولات زراعتی در افغانستان را تمدید کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، اداره انکشاف بین‌المللی ایالات متحد امریکا اعلام کرده برنامه بازاریابی برای محصولات زراعتی و باغداری تجارتی موسوم به "چامپ” در افغانستان را برای سه سال دیگر تمدید می‌کند.

این اداره می‌افزاید که برنامه بازاریابی برای محصولات زراعتی افغانستان، از سال ۲۰۱۰ آغاز و تا ۲۰۱۶ ادامه داشته است، اما درنظر است که این برنامه تا سه سال دیگر نیز تمدید شود.

اداره انکشاف بین‌المللی ایالات متحده امریکا می‌افزاید که با تمدید این برنامه، ساحه تحت فعالیت آن نیز در افغانستان گسترش می‌یابد و شانزده میلیون دیگر به بودجه چهل‌وشش میلیون دلاری آن اضافه می‌شود.

هربرت اسمیت، رییس اداره انکشاف بین‌المللی امریکا در افغانستان، می‌گوید که بیشتر از ۸۰ درصد مردم افغانستان از طریق زراعت امرار معاش می‌کنند و تمدید برنامه بازاریابی برای محصولات زراعتی و باغ‌داری به بهبود وضعیت اقتصادی مردم کمک می‌کند.

او گفت: "توسعه سکتور زراعت برای تلاش‌های هماهنگ اداره انکشاف بین‌المللی امریکا و حکومت افغانستان در راستای افزایش رشد اقتصادی و بهبود زندگی افغان‌ها حیاتی است.”

برنامه بازاریابی برای محصولات زراعتی و باغ‌داری تجارتی که توسط یک سازمان غیرانتفاعی به نام "ریشه‌های صلح” تطبیق می‌شود، برای محصولات زراعتی افغانستان در کشورهای هند و امارات متحده عربی معرفی و برای این محصولات بازاریابی می‌کند.

اداره انکشاف بین‌المللی ایالات متحده امریکا در اعلامیه‌ای در این باره می‌گوید: "طی مدت زمان تمدید شده برنامه مذکور بر انواع بیشتر محصولات تمرکز کرده و بازارهای جدید در آسیای مرکزی را از آن خود خواهد ساخت. افزون بر‌ این، برنامه مذکور پروژه‌های مساعدت بلاعوض را نیز روی دست خواهد گرفت تا سردخانه‌ها و مراکز بسته‌بندی موجود را بهبود بخشیده و یا سردخانه‌ها و مراکز بسته‌بندی جدید را ایجاد کند تا کیفیت محصولات افغانی با معیارهای اروپایی برای تولیدات وارداتی مطابقت پیدا کند.”

در همین حال، گری کوهن، رییس موسسه ریشه‌های صلح می‌گوید: "چند سال پیش صادر کنندگان نمی‌توانستند میوه‌جات باکیفیت را به اندازه کافی که از معیارهای بین‌المللی برخوردار باشد، پیدا کنند. اکنون در نتیجه پروژه‌های تمویل‌شده توسط اداره انکشاف بین‌المللی امریکا مانند پروژه بازاریابی برای محصولات زراعتی و باغ‌داری تجارتی، زارعین افغان میوه‌جات باکیفیت بالاتر تولید می‌کنند. حالا وقت آن است که ارزش محصولات را افزایش داده و به بازارهای جدید راه یابیم.”

به نوشته 8 صبح، آبهی میشرا، یک خریدار هندی نیز گفته است: «در شبه‌قاره هند، آسیای جنوبی و امارات متحده عربی بازار بزرگی برای محصولات افغانی وجود دارد. افغانستان کیفیت و بسته‌بندی محصولاتش را بهتر ساخته است. محصولات این کشور از شهرت خوب برخوردار بوده و صد در صد طبیعی و ارگانیک به حساب می‌آیند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.