یاسوج؛

اجرای 48 طرح اشتغالزایی در پیچاب باشت

اجرای 48 طرح اشتغال زایی برای مددجویان منطقه محروم پیچاب باشت در کهگیلویه و بویراحمد بارقه امیدی برای خانوارهایی است که با فقر و تنگدستی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، اما چشم انتظار توسعه خدمات رسانی در این منطقه هستند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ کمیته امداد امام خمینی (ره) از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون با اجرای افزون بر 26 هزار طرح اشتغالزا تعداد پرشماری از خانوارهای مددجوی این استان را خودکفا کرده و اینک به یاری مردم محرومتر، از جمله پیچاب باشت شتافته است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد طرح‌های اشتغالزایی پیچاب با اعتبار پنج میلیارد ریال اجرا و زمینه توسعه اقتصادی این منطقه را فراهم کرده است.

فرید محبی در بازدید از منطقه محروم پیچاب با اشاره ظرفیت‌های طبیعی این منطقه برای اجرای طرح‌های اشتغالزا به‌ویژه در بخش دامداری اظهار کرد: توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد و کمک به استقلال و خودکفایی آنها بهترین سیاست برای تکریم مددجویان است.

منطقه پیچاب دارای 16 روستاست و محل ییلاقی تعداد پرشماری خانوارهای عشایری با هزاران رأس دام یکی از مناطق مهم اقتصادی و سخت گذر شهرستان باشت است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در این منطقه 130 خانوار سکونت دارند، افزود: از این تعداد، 50 خانوار از خدمات کمک‌معیشت، فرهنگی، درمان، ازدواج، طرح اکرام ایتام، محسنین و سایر خدمات این نهاد بهره مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال جاری هشت خانوار پیچاب از طریق اجرای طرح‌های اشتغالزا خودکفا شده‌اند، بیان کرد: مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد اشتغال زایی و حرکت به سمت خودکفایی و توانمندسازی مددجویان و خارج کردن از گردونه حمایتی است.

وی اظهار کرد: سالانه تلاش می‌شود 10 درصد از مددجویان این استان خودکفا شوند.

محبی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای این منطقه، تصریح کرد: بر اساس تأکید مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی، کمیته امداد آمادگی دارد تا به تمامی خانواده‌های نیازمند دارای شرایط در این مناطق محروم برای توانمندسازی و روی آوردن به اشتغال، تسهیلات اشتغال زایی پرداخت کند.

وی با توجه به حجم نیازمندی‌های منطقه پیچاب و اینکه کمیته امداد به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی همه مشکلات نیازمندان این منطقه باشد از توزیع اقلامی از قبیل برنج، ماکارونی و لوازم التحریر به ارزش 120 میلیون ریال بین مددجویان این منطقه خبر داد.

بر اساس گزارش اداره راه و شهرسازی باشت برای توسعه، رفع نقاط حادثه خیر و ایمن سازی راه ارتباطی منطقه عشایری و روستایی پیچاب به 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

25 کیلومتر راه اصلی و بیش از 16 کیلومتر راه فرعی این طرح ملی به بهره برداری اولیه رسیده و خودروهای کمک دار می‌توانند در این منطقه تردد کنند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.