رقابت آمریکا و روسیه بر سر ساخت نخستین ربات زیردریایی هدایت شونده مجهز به سلاح اتمی

آمریکا و روسیه سعی دارند نخستین سلاح هسته‌ای هدایت‌شونده زیردریایی جهان را تولید کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت اکسپرس، با اینکه دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب آمریکا – و ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه – به تازگی اعلام کردند روابط نزدیک‌تری را آغاز خواهند کرد، کارشناسان نظامی آمریکا می‌گویند واشینگتن در تلاش برای ساخت نخستین ربات هدایت‌شونده اتمی زیردریایی در جهان است.

یکی از کارشناسان نظامی گفته است آمریکا با ساخت ربات‌های هدایت‌شونده زیردریایی به شیوه چاپ سه بعدی فاصله چندانی ندارد. به این ترتیب، آمریکا خواهد توانست در کمتر از یک روز و با هزینه‌ای کمتر از 100 هزار دلار، ربات هدایت‌شونده زیردریایی تولید کند. وی همچنین گفت: "تصور کنید ارتشی از زیردریایی‌های هدایت شونده مسلح به اژدرها و مین‌های هوشمند در دریا مشغول به کار شوند."

به گفته برخی از منابع آگاه، شواهدی از برنامه ساخت یک ربات زیردریایی مجهز به بمب هیدروژنی نیز به تازگی از سوی تلویزیون روسیه افشا شده است. این ربات که می‌تواند به وسیله یک زیردریایی کنترل شود، توانایی هدف گرفتن مناطق ساحلی را دارد و قابل شناسایی نیز نیست.

"جک کاراولی" – کارشناس روسیه و تحلیلگر سازمان سیا – گفته است: "این سلاح می‌تواند بازی را تغییر دهد. این ربات می‌تواند با قدرت تخریب بسیار بالا، مناطق شهری و ساحلی را نابود کند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار