قزوین؛

برداشت چغندر قند در آبیک

مدیر جهاد کشاورزی آبیک از برداشت چغند قند در 520 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ به گفته بیژن لطفی ، 10 هکتار از این میزان بصورت نشایی کشت شده است.

وی افزود : برنامه ریزی مناسب و اعطای تسهیلات مناسب برای  کشت این محصول از قبیل خرید تضمینی و تامین نهاده های مورد نیاز کشاورزان سبب ترغیب کشاورزان و افزایش بیش از 2 برابری سطح زیر کشت این محصول  نسبت به سال قبل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت:  تا کنون 50 درصد چغندرقند  مزارع کشاورزی شهرستان آبیک  برداشت شد ه است .

به گفته وی ،  متوسط عیار محصولات برداشت شده تاکنون 15.8  است که نسبت به سال گذشته 1.1 درصد افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی آبیک ، استفاده از ارقام مناسب چغندر قند ، بکارگیری توصیه های کارشناسی در زراعت این محصول و شرایط اقلیمی مناسب در هنگام برداشت از جمله کاهش بارندگی های پائیزه را که باعث کاهش تنفس ریشه و ممانعت از تجزیه قند شده را از عوامل موثر در  بالا رفتن درصد عیار این محصول دانست .

لطفی با بیان اینکه کارخانه قند قزوین بصورت شبانه روزی  تحویل و تخلیه محصول چغندر قند کشاورزان را انجام می دهد،  افزود :  روزانه 2هزار و 200 تن چغندر قند از سوی تولید کنندگان استان  تحویل این کارخانه  می شود .

وی ادامه داد  :  محصول چغندر قند سایر استانهای کشور نیز در خارج از محدوده زمانی ذکر شده از سوی  کارخانه قند قزوین خریداری می شود.

لطفی با بیان اینکه وضعیت تحویل ، خرید چغندر قند ، شناسایی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان بررسی شده ،  بر تسریع و تسهیل امور، و نظارت دقت بر سنجش شاخصهای خرید از جمله توزین، افت و عیار سنجی تاکید کرد.

انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.