دستور روسیه برای محاکمه مجدد یکی از مخالفان پوتین

در پی تصمیم یک دادگاه اروپایی، روسیه محکومیت کیفری یکی از سیاست‌مداران مخالف دولت را لغو و خواستار برگزاری مجدد محاکمه وی شد.

دستور روسیه برای محاکمه مجدد یکی از مخالفان پوتینبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، "الکسی ناوالنی،" وب‌لاگ نویس مشهور مخالف فساد که منتقد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است، به همراه شریک تاجر خود متهم به اختلاس هستند. این در حالی است که ناوالنی و حامیانش بر این باورند محاکمه وی به دلایل سیاسی صورت گرفته است.

وی پس از محاکمه طولانی خود در مرکز شهر کی‌روف، یک حکم حبس تعلیقی 5 ساله گرفت.

دادگاه اروپایی حقوق بشر واقع در استراسبورگ، ماه فوریه در حکمی اعلام کرد محاکمه ناوالنی و شریک وی به صورت عادلانه نبوده و آن‌ها به علت "اقداماتی که از فعالیت‌های تجاری عادی قابل تشخیص نیستند،" محکوم شده‌اند.

این دادگاه به روسیه اعلام کرد باید 8000 یورو به هر یک از متهمان بپردازد و هزینه‌های حقوقی را پوشش دهد.

از این رو، دادگاه عالی روسیه امروز ،محکومیت‌های قبلی این افراد را لغو و اعلام کرد ناوالنی که پیش از این اعلام کرده بود قصد دارد در انتخابات سال 2018 ریاست جمهوری روسیه شرکت کند، یک محاکمه طولانی و جدید و احتمالا یک محکومیت جدید پیش رو خواهد داشت.

یک پایگاه خبری حامی کرملین به نام لایف نیوز نیز اعلام کرد ناوالنی پس از تصمیم دادگاه عالی احتمالا به تبعیدگاه می‌رود.

این در حالی است که ناوالنی در وب سایت خود نوشته اساسا از این حکم جدید رضایت ندارد. از آن جایی که جرمی صورت نگرفته دادگاه باید این مسئله را مختومه اعلام می‌کرده است.

وی خاطر نشان کرد به جای مختومه اعلام کردن، آن‌ها خواستار برگزاری مجدد جلسه محاکمه شدند. من فعلا محکوم به هیچ جرمی نیستم و حق مشارکت در انتخابات را دارم.

"دیمیتری پسکوف،" سخنگوی پوتین در واکنش به این مسئله در جمع خبرنگاران اعلام کرد تا زمان انتخابات زمان زیادی باقی است و این مسئله فعلا در دستور کار ما نیست.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار