تبریز؛

1000 مددجوی آذری تسهیلات اشتغال دریافت کردند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از 148 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی در هفت ماهه سال‌جاری به یک هزار مددجوی آذری اعطا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پورمناف گفت: بیش از 148 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی در هفت ماهه سال‌جاری به یک هزار مددجوی زیر پوشش این نهاد پرداخت  شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع وام‌های پرداخت شده 951 فقره وام از محل تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌ها و 119 فقره نیز از محل اعتبارات امدادی بوده است، افزود: طی هفت ماهه امسال حدود 120 میلیارد ریال از محل تسهیلات قرض الحسنه بانک‌ها و 23 میلیارد ریال از محل اعتبارات امدادی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

پورمناف تصریح کرد: در هفت ماهه امسال 260 مجری طرح اشتغال از محل اعتبارات امدادی وام 30 میلیون تومانی یا بیشتر دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت به 232 نفر از فارغالتحصیلان دانشگاهی زیر پوشش این نهاد وام اشتغال به مبلغ 27 میلیارد ریال پرداخت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به اینکه در هفت ماهه امسال با اجرای طرح‌های خوداشتغالی بیش از 44 هزار نفر مشغول به کار شده‌اند، بیان کرد: برای این افراد در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع دستی و خدمات اشتغال‌زایی شده است.

وی با اعلام اینکه افزون بر 3 هزار خانوار از ابتدای سال جاری تاکنون خودکفا و از چرخه حمایتی کمیته امداد استان خارج شده‌اند، افزود: از این تعداد یک هزار و 187 نفر مددجوی کمک معیشت بگیر و یک هزار و 278 نفر فرزند مددجو بوده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به اینکه نظارت بر طرح‌های اشتغال مهم‌ترین عامل تداوم اشتغال است، تاکید کرد: اکنون بیش از 28 هزار طرح اشتغال، تحت نظارت کمیته امداد استان در حال اجرا است.

پورمناف با تاکید به اینکه اشتغال‌زایی برای مددجویان می‌تواند آنها را به نیروهای مولد تبدیل کند، گفت: اشتغال پایدار مددجویان زمینه‌ساز توانمندسازی خانوارهای زیر پوشش است و سبب خروج آنها از چرخه حمایتی می‌شود.

وی با اعلام اینکه 216 مورد کاریابی و تعامل با کارفرمایان طی هفت ماهه امسال انجام شده است، اظهار کرد: در این زمینه بسته تشویقی توسط کمیته امداد استان شامل پرداخت حق بیمه به‌ صورت کامل در سال اول و در سال‌های بعدی 50 درصد به کارفرمایانی که مددجویان زیر پوشش را به کار می‌گیرند داده می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به اجرای بیش از ‏یک هزار و 589 طرح اشتغال در هفت ماهه امسال، تصریح کرد: طرح‌های مذکور در زمینه‌های مختلف از قبیل کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات اجرا شده است.

پورمناف گفت: در زمینه پایدارسازی و توسعه طرح‌ها، مهارت‌آموزی، حرفه‌آموزی دانش‌آموزان و کارآفرینی طی هفت ماهه امسال به بیش از 7 هزار مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌شرقی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شده است.


انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار