آمادگی احزاب فرانسوی برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور

احزاب سیاسی در فرانسه خود را برای انتخابات ریاست جمهوری که قرار است پنج ماه دیگر در این کشور برگزار شود، آماده می‌کنند.

آمادگی احزاب فرانسوی برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، با نزدیک شدن به زمان آغاز رقابت های انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، حزب راستگرای اصلی در این کشور خود را برای برگزاری انتخابات مقدماتی در داخل این حزب آماده می کند تا نامزد خود برای انتخابات ریاست جمهوری را انتخاب کند. 

با اینکه به نظر می رسد پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شانس موفقیت نیکلا سارکوزی را افزایش داده است، آلن ژوپه همچنان در نظرسنجی ها در صدر قرار دارد. هر چند که فاصله بین این دو نامزد در حال کاهش است. 

خبرنگار شبکه الحدث در پاریس گفت: فرانسه پنج ماه تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فاصله دارد و در پنج روز آینده نخستین دوره انتخابات مقدماتی در داخل حزب جمهوریخواه این کشور برگزار خواهد شد تا گامی برای تعیین نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری برداشته شود. نامزد نهایی این حزب در دور دوم انتخابات مقدماتی در بیست و هفتم این ماه مشخص خواهد شد.  به قدرت رسیدن یک نامزد چپگرا در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بعید است، زیرا فرانسوی ها از دستاورد ناچیز فرانسوا اولاند سرخورده و ناامید شده اند. این شرایط به رقابت های مقدماتی حزب جمهوریخواه اهمیت مضاعفی می دهد. 

در ادامه این گزارش آمده است: آخرین نظرسنجی ها نشان می دهد آلن ژوپه، نخست وزیر اسبق که دو بار سمت وزارت امور خارجه فرانسه را برعهده داشته است و امتداد میراث ژاک شیراک محسوب می شود، با بدست آوردن پنجاه و نه درصد از آرا در انتخابات مقدماتی پیروز خواهد شد. نیکلا سارکوزی در این نظرسنجی ها چهل و یک درصد از آرا را به خود اختصاص داد. به اعتقاد ناظران، پیروزی ترامپ در آمریکا، به طور جدی به تقویت جایگاه سارکوزی کمک می کند، اما این مسئله برای پیروزی سارکوزی در انتخابات حزبی و انتخابات سراسری در فرانسه کافی نیست. 

تییری ماریانی، نماینده راستگرای فرانسوی به این شبکه گفت: «اوضاع آمریکا با اوضاع فرانسه متفاوت است. با این وجود در فرانسه هم مانند آمریکا محبوبیت موضع‌گیری‌های عوام گرایانه تقویت شده است. بدون شک این مسئله باعث نمی شود ما در مسیر درست قرار بگیریم.» 

در ادامه این گزارش آمده است: سارکوزی متعقد است پیروزی ترامپ ثابت کرد نباید به نظرسنجی ها چندان توجه کرد و مردم در نهایت به نامزد مردم پسند و نامزد اکثریت خاموش رای خواهند داد. سارکوزی خود را نماینده این قشر از مردم فرانسه می داند. آلن ژوپه در مقابل معتقد است افراط گرایی و رفتار عوام گرایانه بهترین راه برای پیروزی نیست. مارین لوپه رئیس جبهه ملی فرانسه که افراطی ترین حزب راستگرا در این کشور است، می گوید پیروزی ترامپ، غیرممکن را در آمریکا امکان پذیر کرد و در فرانسه هم چنین چیزی یعنی پیروزی مردم بر نخبگان سیاسی امکان پذیر است. بنابراین انتخابات آمریکا دو درس عبرت داشت، یکی اینکه نمی توان در برابر نتایج نظرسنجی ها تسلیم شد و دوم اینکه راستگرایان افراطی شر مطلق نیستند و مردم کشورهایی که در برابر موج مهاجران غرق شده اند و با خطر حملات احتمالی تروریستی روبرو هستند، آنها (راستگرایان افراطی) را خیری برای خود می دانند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار